וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מהבית היהודי לא יכהנו כיו"ר המפלגה

פנחס וולף

4.12.2008 / 19:37

הפתעה בבית היהודי, המועצה הציבורית שמונתה לקבוע מי יהיה יו"ר המפלגה החליטה כי חברי הכנסת המכהנים לא ימונו לתפקיד

מפלה לחברי הכנסת של "הבית היהודי". המועצה הציבורית שהח"כים מינו החליטה שלא למנות את אחד מחברי הכנסת המכהנים לתפקיד יו"ר המפלגה. מבין ששת המועמדים שכללו גם את שלושת חברי הכנסת זבולון אורלב, בני אלון ואורי אריאל, החליטה המועצה להשאיר את מועמדותם של פרופ' הרב דני הרשקוביץ, מר אבי וורצמן והרב אליהו בן דהאן לתפקיד יו"ר המפלגה. כיוון שאחד המועמדים שוהה בחו"ל עד ליום שני הקרוב, רק אז תשוב ותתכנס המועצה לבחור את היו"ר החדש מבין השלושה.

ח"כ אורי אריאל אמר בתגובה להחלטת המועצה כי הוא "מברך את המועמדים שנותרו במירוץ ומקווה יחד עם מי שייבחר להביא את הבית היהודי להצלחה". ח"כ זבולון אורלב אמר בתגובה, כי "לאורך כל חיי הפוליטיים קיבלתי החלטות דמוקרטיות, ולכן אני מקבל ומכבד את החלטת המועצה הציבורית להמשיך לפעול ככל שיידרש למען הצלחת הבית היהודי ולמען אחדות הציונות הדתית. אתרום לכל יו"ר שייבחר".

38 חברי המועצה הציבורית נבחרו על ידי חברי הכנסת של האיחוד הלאומי-מפד"ל, בטרם החליטו על איחוד של המפלגות המרכיבות את הרשימה. האיחוד לווה בוויכוחים ובחיכוכים רבים בתוך המפלגות. מספר חברי כנסת, ביניהם אפי איתם ואריה אלדד, דרשו לבצע פריימריז פתוחים לרשימת המפלגה לכנסת ולתפקיד היו"ר. כהצעת פשרה, הסכימו חברי הכנסת לקיים פריימריז לראשות התנועה, בעוד שאת הרכב הרשימה לכנסת תבחר המועצה הציבורית. איתם ואלדד לא קיבלו את הפשרה ופרשו מהמפלגה. אלי גבאי החליט לפרוש מסיבות שונות והוא מנסה את כוחו בליכוד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully