וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ההודית הוזהרה לפני הפיגועים

טלי גולדשטין

4.12.2008 / 19:25

לדברי דייג מקומי, הרשויות התעלמו ממידע שהעביר לפני מתקפת הטרור במומביי, לפיו מחבלים משתמשים בנמל כמרכז לייבוא חומרי נפץ

דייג המשתייך לקהילת הדייגים הפועלת לאורך חופי הודו אמר היום (חמישי) כי הזהיר את הרשויות ההודיות מפני פעילות צבאית חשודה כמה חודשים לפני מתקפת הטרור המשולבת במומביי בשבוע שעבר. לדברי גורמים הורדים בכירים, המידע שהתקבל מאותו דייג היה מעורפל מכדי לפעול על פיו לפני סדרת הפיגועים בבירה הפיננסית של הודו, בהם נהרגו מעל 180 בני אדם ומאות נפצעו.

לפי רשויות הודו, המחבלים חטפו ספינת דייג בקראצ'י, עיר הנמל הפקיסטנית, וממנה ירדו לחוף מומביי בעזרת ספינות גומי. הודו מאמינה כי את התקיפה תכננו גורמים עוינים בפקיסטן.

הדייג, דמודה טנדל, הראה לרשת CNN את המכתב ששלח לרשויות ובו הזהיר אותן כי טרוריסטים משתמשים בנמל כמרכז לייבוא חומרי נפץ לשימוש צבאי ותעשייתי. לדבריו, המשטרה לא עשתה דבר. שני פיצוצים אירעו במוניות במהלך המתקפה. לאחר שהסתיים המצור, מצאה המשטרה פצצה אחת שלא התפוצצה במלון "אוברוי" ושתיים במלון "הטאג' מהאל". פצצה נוספת נמצאה אתמול ונוטרלה ללא פגע בתחנת הרכבת המרכזית של מומביי, היעד ממנו החלו התקיפות.

טנדל אמר לרשת CNN, כי הוא חושש שימצאו עוד חומרי נפץ בסביבות מומביי. הרשויות סבורות כי מצאו כבר את כל הפצצות שנטמנו. לדברי טנדל, יכלה המשטרה למנוע מעשרת המחבלים להגיע לחוף מומביי אם היתה מאבטחת את נמלה.

המחבל היחיד שהצליחה לעצור משטרת מומביי בחיים, אמר בחקירתו כי המתקפה תוכננה בפקיסטן שלושה חודשי מבעוד מועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully