וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב נסגרה בעליות שערים

יעל פולק

4.12.2008 / 17:59

מדד ת"א 25 עלה ב-2.5% לרמה של 653.4 נקודות ובשבוע האחרון השלים עלייה של 1.4%. מדד הבנקים טיפס ב-4%

יום המסחר האחרון בבורסה של תל אביב התנהל על רקע אופטימיות של המשקיעים בארה"ב, שהביאה לסיום חיובי של המסחר בוול סטריט אמש. המסחר הסתיים במגמה חיובית: מדד תל אביב 25 עלה ב-2.5% לרמה של 653.4 נקודות ובשבוע האחרון השלים עלייה של 1.4%. מדד תל אביב 100 הוסיף 3% לרמה של 581.36נקודות ובשבוע האחרון השלים עליה של 2.8. מדד הבנקים טיפס ב-4% והשלים ירידה שבועית של כ-4%. מדד הנדל"ן הוסיף לרכז עניין גם היום כשהוא נסחר בתנודתיות גבוהה מאוד לאורך השבועות אחרונים. היום טיפס המדד ב-7.8% - עלייה של כ-8.5% בשבוע האחרון.

בארה"ב הסתיים אתמול המסחר התנודתי דווקא בעליות שערים על אף שלל נתוני המאקרו השליליים שממשיכים לזרום אל השווקים: נאסד"ק עלה ב-2.9% לרמה של 1,492 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 2% לרמה של 8,591 נקודות ומדד S&P500 התחזק ב-2.6% לרמה של 870 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.017% לרמה של 2.676% לשנה.

הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, שלמה מעוז, אמר הבוקר כי "לקראת סוף החודש נראה ירידה חדה מאוד בפעילות בארה"ב בעקבות סוף השנה האזרחית בעולם הנוצרי. התקופה הזו מתאפיינת בדרך כלל במסחר דל, אך ייתכן שהשנה נראה גם מימושים, כי אנשים לא ירצו לצאת לחופשה במקום רחוק ולספוג עוד הפסדים".

לדברי מעוז, "המיתון בארה"ב יימשך לפחות 27 חודשים, כך שארה"ב לא תצא מהמיתון לפני הרבעון הראשון של 2010. גם אם הבורסה תשנה את המגמה חצי שנה לפני כן, זה יהיה רק באמצע 2009. היום אנחנו נמצאים במרחק רב מהתאוששות שוק המניות".

"המיתון בארה"ב יימשך לפחות 27 חודשים"

מעוז צופה כי המשק ישראל עלול לסבול ממיתון דווקא ב-2010, כאשר היציאה מן המשבר תתרחש כשנה וחצי אחרי ארה"ב. "אין הוקוס פוקוס, זו מחלה קשה, משבר קשה ביותר, שלא נראה כמותו ב-100 השנים האחרונות".

שר האוצר רוני בר-און אמר אתמול כי "תוכנית ההאצה הכרחית לצמצום פגיעת המשבר הכלכלי העולמי. היא תסייע לאלפי עסקים ותייצר אלפי מקומות עבודה". השר הביע תקווה כי גם הפוליטיקאים הנמצאים בתקופת בחירות פנימיות במפלגותיהם, יגלו אחריות לאומית כלפי המשק, אך בראש ובראשונה כלפי האזרחים ויפעלו להעברת התוכנית בהקדם בועדת הכספים.

בר און הוסיף כי "הקישור שנעשה בוועדת הכספים של הכנסת בין תוכנית ההאצה של האוצר לרשת הביטחון הוא פוליטי, ברוטאלי ונעשה ברגל גסה. זהו קישור חמור, מיותר, מה עוד שמעולם לא אמרנו כי אנו לא עוסקים בהגנה על החיסכון הפניסוני".

מגדל הפכה לבעלת עניין ביצרנית מערכות הצילום, האבטחה ומרכזי המידע נייס. מדיווח שהגישה נייס לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) עולה כי מגדל, מחזיקה ב-3,068,603 מניות, המהוות 5.1% ממניות החברה מהדיווח עולה כי את המניות רכשה מגדל, בין היתר, עבור קרנות נאמנות, קרנות פנסיה, ופוליסות ביטוח, המנוהלות על ידה ועל ידי חברות הבת שלה.

קרן ההשקעות יורק פנתה לבנק ישראל לקבל אישור להגדיל אחזקותיה בבנק הפועלים ל-9.99%. כיום מחזיקה יורק ב-4% ממניות הבנק, שבשליטת שרי אריסון, לאחר שרכשה אותן בהקצאה פרטית בחודש מארס האחרון. בכדי להחזיק בלמעלה מ-5% במניות של מוסד פיננסי ישראלי, נדרש אישור של בנק ישראל ולכן פנתה קרן יורק לבנק המרכזי.

שמואל וגדי דנקנר, מבעלי השליטה בחברת אלרן השקעות, רכשו אתמול 36 מיליון איגרות חוב מסדרה ב’, המהווים 52% מהסדרה. האג"ח נסחר בתשואה של 177%. anutk שמואל וגדי דנקנר רכשו כל אחד 32 מיליון איגרות חוב מסדרה ב' בהשקעה של 10.6 מיליון שקל. השניים רכשו את האיגרות במחיר שנמוך ב-70% מהערך המתואם של האיגרת. בעקבות הרכישה מחזיק גדי דנקנר ב-32% מהאיגרות ושמואל דנקנר מחזיק ב-32%.

אתמול התריעה ג’נרל מוטורס בפני ממשלת ארה"ב כי אם לא תקבל הלוואה של 4 מיליארד דולר עד סוף דצמבר, היא עשויה לקרוס באופן מיידי. אם אכן יתממש תרחיש הקריסה הפסימי, ישפיע המשבר בחברה גם על תדיר גן הישראלית שתלויה ב-GM כלקוח מהותי.החברה חתומה על שורה של הסכמים מול ג'נרל מוטורס בהיקף של כ-160 מיליון יורו ב-4 השנים הקרובות, החל משנת 2009. היקף ההכנסות שצופה החברה מג'נרל מוטורס ב-2009 מוערך ב-33 מיליון יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully