וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ רה"מ: "גם שאר תיקי אולמרט ייסגרו"

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

4.12.2008 / 18:11

בעקבות החלטת הפרקליטות לסגור את תיק בל"ל, אמר יועצו של אולמרט כי "כבר מהיום בו החלה הפרשה, הצהיר רה"מ כי תיק זה ייסגר"

פרקליט המדינה משה לדור הודיע היום (חמישי) לראש הממשלה אהוד אולמרט כי החליט על על סגירת תיק החקירה נגדו בפרשת מכירת המניות בבנק לאומי לישראל, כתוצאה מחוסר ראיות מספיקות.

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלה, התייחס אחר הצהריים להחלטת פרקליטות המדינה לסגור את התיק נגדו בפרשת בנק לאומי. לדבריו, "כבר מהיום הראשון בו החלה הפרשה לפני כשנתיים, הצהיר ראש הממשלה כי דין תיק זה להיסגר, ולמרות זאת הותקף והואשם ום אחר יום במסגרת מסע שיסוי חסר תקדים שנערך נגדו על ידי גורמים שונים. ראוי היה להמתין בסבלנות ולא לחרוץ את דינו של ראש הממשלה באופן כה בוטה. ראש הממשלה משוכנע כי זו תהיה גם התוצאה בתיקים האחרים".

כזכור, ראש הממשלה נחקר באוקטובר 2007 באזהרה, בעניין הנסיבות לשינויים במכרז למכירת בנק לאומי, בהיותו ממלא מקום שר האוצר ב-2005. אולמרט נחשד אז כי פעל לשנות את תנאי המכרז כך שיקלו על ידידו, איש העסקים האוסטרלי פרנק לואי, ששקל להתמודד בו. אולמרט נחקר במשך יומיים, לאחר שביום הראשון הצטנן וחש ברע. בסופו של דבר הודיעה המשטרה, כי בהתנהלותו של אולמרט בנושא אין חשד לפלילים והמליצה לסגור את התיק נגדו.

לדור כתב בהחלטתו כי כי בחקירה נגד אולמרט בחשד למרמה והפרת אמונים, כמו בחקירות דומות, נתגלו קשיים להגיע ל"תמונת האמת", כלשונו. זאת, משום שחלק מהעדים לא היו מוכנים למסור את מלוא המידע שבידיהם. לדבריו, "בסופו של יום, ולאחר שנשמעו מגוון העמדות של חברי הצוות, מסקנתי היא כי במקרה שלפנינו, ע"פ חומר הראיות שנאסף, לא התקיימו מאפייני פסול מובהקים דיים כדי לאפשר הגשת כתב אישום בעבירה של מרמה והפרת אמונים. על כן, החלטתי לסגור את תיק החקירה בהיעדר ראיות מספיקות להגשת כתב אישום".

עם זאת, בהודעת פרקליטות המדינה נכתב במפורש כי יש פסול מסויים בהתנהלותו של אולמרט בפרשה. "במהלך טיפולו ומעורבותו כשר הממונה על הליכי המכירה, פעל אולמרט באופן הנגוע בניגוד עניינים", נכתב בהודעה. "זאת, מבלי שחשף קשרים אלה מול גורמי המקצוע במשרד האוצר ומבלי שפעל לנטרל ניגודי עניינים אלה. מעגלים אלה של ניגוד עניינים בין אולמרט והקבוצה ונציגיה, כללו את יחסיו עם פרנק לואי וחברי קבוצתו האחרים לרכישה". עם זאת, ציין לדור בהודעתו: "לא כל פעולה בניגוד עניינים עולה כדי עבירה פלילית".

לפני שבוע הודיע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לפרקליטיו של רה"מ כי הוא מזמן אותו ואת ראש לשכתו לשעבר שולה זקן לשימוע לפני הגשת כתב אישום בפרשת "ראשונטורס". במסגרת חקירת פרשת ראשונטורס עלו חשדות לפיהם, אולמרט מימן את נסיעות בני משפחתו לחו"ל באמצעות כספים שהתקבלו במרמה. ראיות שנאספו על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) הצביעו על כך שאולמרט נהג לפנות במקביל למספר גופים ציבוריים כדי לממן את מסעותיו הממלכתיים לחו"ל. על פי החשד, השתמש אולמרט בעודפי הכסף שצבר כדי לממן טיסות קרוביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully