וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: ממשלת מעבר רשאית לנהל מו"מ מדיני

עדי שמחוביץ

4.12.2008 / 14:20

ביהמ"ש דחה את העתירה שהגישה ח"כ לימור לבנת. ביניש: "להימנע ככל הניתן מקבלת החלטות שיכבלו את ידיה של ממשלה עתידית"

בג"צ דחה היום את עתירתה של ח"כ לימור לבנת בעניין ניהול מגעים מדיניים בתקופת ממשלת מעבר. לבנת הגישה את העתירה בעקבות הודעתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי בכוונתו להמשיך ולנהל משא ומתן מדיני בין ישראל לבין סוריה והרשות הפלסטינית.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, הסתמכה בהחלטתה על הלכה שנקבעה בבג"צ וייס משנת 2001 הקובע כי על ממשלת מעבר לנהוג באיפוק וריסון בניהול יחסי החוץ והביטחון: "הצורך באיפוק וריסון מתעצם ככל שאנחנו קרבים למועד הבחירות לכנסת. זאת ועוד, בגדר מתחם הסבירות והמידתיות הנתונים לממשלה ולראש הממשלה עליהם להימנע ככל הניתן מקבלת החלטות בלתי הפיכות, שעלולות לכבול את ידיה של ממשלה עתידית". עוד נכתב בהחלטה: "לבית משפט זה אין, מטבע הדברים, כלים להעריך את החיוניות שבניהול משא ומתן מדיני דווקא בעת זו ואת הנזק שעלול, על פי הנטען, להיגרם בזירה הבינלאומית, היה ויופסק ניהול המשא ומתן".

לבנת הגיבה להחלטה ואמרה כי: "להחלטת בית המשפט העליון חשיבות גדולה ביותר כאשר היא אינה מאפשרת לממשלה, לראש הממשלה ולשרת החוץ לעשות ככל העולה על רוחם. במצב בו המדינה נמצאת לקראת חילופי שלטון, נושאים כל כך גבוהים כמו קריעת חלקים ממדינת ישראל הנם קריטיים ואינם יכולים להיקבע על-ידי ממשלת דמדומים שמסיימת את דרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully