וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת "הבית היהודי" בוחרת יו"ר

פנחס וולף

4.12.2008 / 13:19

ארבעה חברי כנסת פרשו ממפלגת הימין המאוחדת, בעקבות החלטת המועצה הציבורית לא לקיים פריימריז פתוחים לבחירת היו"ר

לא רק מפלגת העבודה מקיימת היום (חמישי) פריימריז. בשעות הצהריים המועצה הציבורית של מפלגת הימין "הבית היהודי", תבחר את יו"ר המפלגה. כבר בשעות אלו ששת המועמדים לתפקיד נפגשים עם חברי המועצה בראשות יעקב עמידרור.

המתמודדים על התפקיד הם מי שעמדו בראשות מפלגות המפד"ל, מולדת ותקומה, זבולון אורלב, בני אלון ואורי אריאל. מלבדם, יתמודדו על ראשות "הבית היהודי", גם מנהל בתי הדין הרבניים לשעבר הרב אלי בן דהן, פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ ואבי וורצמן.

38 חברי המועצה הציבורית נבחרו על ידי חברי הכנסת של האיחוד הלאומי מפד"ל, בטרם החליטו על איחוד של המפלגות המרכיבות את הרשימה. האיחוד לווה בוויכוחים ובחיכוכים רבים בתוך המפלגות. מספר חברי כנסת, ביניהם אפי איתם ואריה אלדד, דרשו לבצע פריימריז פתוחים לרשימת המפלגה לכנסת ולתפקיד היו"ר.

כהצעת פשרה, הסכימו חברי הכנסת לקיים פריימריז לראשות התנועה, בעוד שאת הרכב הרשימה לכנסת תבחר המועצה הציבורית. איתם ואלדד לא קיבלו את הפשרה ופרשו מהמפלגה. אלי גבאי החליט לפרוש מסיבות שונות והוא מנסה את כוחו בליכוד.

למרות ההחלטה לקיים פריימריז פתוחים לבחירת יו"ר המפלגה, בישיבת המועצה הציבורית הראשונה הוחלט שהיא זו שתבחר את יו"ר המפלגה. בתגובה, חברי הכנסת אורי אריאל, יצחק לוי וצבי הנדל איימו לפרוש גם מהמפלגה. בסופו של דבר הנדל ואריאל חזרו בהם מכוונתם. לוי, לעומתם, הודיע אתמול שהוא פורש מהחיים הפוליטיים. כך נותרו בסופו של דבר במפלגה המאוחדת רק חמישה מתוך תשעת חברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully