וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים עדיין מאמינים בשינוי של אובמה

טלי גולדשטין

4.12.2008 / 12:26

בעיני העם האמריקאי, הנשיא הנבחר של ארה"ב לא מסוגל לטעות. בחירותיו לקבינט הטרי זוכות לתמיכה נרחבת מכל שכבות הציבור

סקר ארצי חדש בארצות הברית מראה כי מרבית האמריקאים סבורים כי בחירותיו לקבינט של הנשיא הנבחר ברק אובמה הן נכונות, במיוחד כשמדובר בסנאטורית הילרי קלינטון ובשר ההגנה המכהן רוברט גייטס. על פי סקר CNN וחברת הסקרים "אופיניון ריסרץ'", 75% מהנסקרים תמכו בבחירות של אובמה, 22% בלבד הביעו חוסר שביעות רצון. לפני שמונה שנים, אחוזי התמיכה בקבינט שהקים הנשיא ג'ורג' בוש עמדו רק על 59%.

מסקר עולה כי 71% מהנשאלים תמכו בבחירת קלינטון לתפקיד מזכירת המדינה. הדמוקרטים אישרו ברוב קולות את הבחירה; 75% מהעצמאיים הסכימו איתה בעוד הרפובליקנים היו חלוקים שווה בשווה לגבי כהונתה של קלינטון בתפקיד.

קלינטון ואובמה היו יריבים על ראשות המפלגה הדמוקרטית במהלך המאבק הארוך והעז של הפריימריז. השניים לא ראו עין בעין בכמה סוגיות הרות גורל. אך מהסקר עולה כי האמריקאים סבורים שקלינטון קברה את המחלוקות עם אובמה ולא תהווה לו למכשול בעודה מכהנת בקבינט.

"לדעת האמריקאים, הילרי קלינטון ובעלה הנשיא לשעבר ביל קלינטון לא ידחפו בכוח את מדיניות החוץ בה הם תומכים", אמר קיטינג הולנד, מנהל מחלקת הסקרים ב-CNN. 57% מהנסקרים אמרו כי קלינטון תלך בעקבות אובמה גם אם לא תסכים עמו בנושאים שונים. 54% סבורים כי בעלה לא יתערב במדיניות החוץ של ארה"ב. כמו כן, אחוזי התמיכה בבני הזוג קלינטון עלו באופן ניכר מאז הבחירות.

לגבי הבחירה ברוברט גייטס להמשיך ולכהן כשר ההגנה לפחות לעוד שנה, נראה כי האמריקאים שמחים מההחלטה. 83% מהנשאלים הביעו תמיכה בבחירה בו, 15% בלבד התנגדו לה.

לרוב האנשים אותם בחר אובמה לקבינט, לסגל הבית הלבן ומשרות רמות דרג אחרות יש כבר קשרים לוושינגטון ולממשל קלינטון. עם זאת, 75% מהנסקרים חושבים כי ממשל אובמה בשילוב עם מביני דבר בוושינגטון – יביא את השינוי האמיתי. 88% אמרו כי קבינט המורכב מיריבים לשעבר דווקא ידע לעבוד בשיתוף פעולה עם הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully