וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיול השבועי - שמורת פולג

עירית רוזנבלום

4.12.2008 / 11:15

רכסי כורכר, חולות וגדות נחל, מגוון רחב של בעלי חיים כמו שועלים, תנים, דורבנים, נמיות ועשרות מינים של ציפורי שיר. כל אלו מחכים לכם בשמורת פולג

בין אוטוסטרדת כביש החוף לשטחים החקלאיים של מושב אודים "כלואה" שמורה קטנה - שמורת הפולג המזרחית. השמורה, הממוקמת רק כ-20 דקות מתל אביב, מכונה גם "שמורת עציץ", בשל ממדיה הזעירים. אף שהיקפה כ-2 ק"מ בלבד, מתקיימת בה מערכת אקולוגית שלמה ומרתקת.

אפשר לראות בה נופים כמו רכסי כורכר, חולות וגדות נחל. מגוון רחב של בעלי חיים מוצאים בה את ביתם - שועלים, תנים, דורבנים, נמיות ועשרות מינים של ציפורי שיר.

אם יתמזל מזלם של המטיילים, אפשר יהיה לראות את צבי הבצה החיים בגדות נחל הפולג. צב הבצה הוא צב קטן יחסית, שאורכו בסביבות 30 ס"מ ויש לו שריון רך. שמורת הפולג המזרחית היא אחד המקומות האחרונים שבהם אפשר לראות אותו בשרון, מאחר שנחלי החוף, ובתוכם נחל הפולג, מזדהמים והולכים ובית הגידול שלו מצטמצם. עוד אפשר לראות במקום צמחייה מגוונת. אמנם שיא הפריחה יהיה רק בעוד כחודש, אולם כבר עכשיו אפשר להבחין בסוף פריחת הסתווניות ובתחילת פריחת הרקפות.

טיול החברה להגנת הטבע מיועד למשפחות עם ילדים בני 3-6. לדברי יניב אלון, מדריך הטיול, הילדים יוכלו ליהנות מהצבעוניות של צמחיית השמורה ומהתצפיות בבעלי החיים, אבל חלק בלתי נפרד מההדרכה יוקדש למסרים בדבר חשיבותה של השמירה על ערכי הטבע. "דווקא בשל זעירותה של השמורה, היא כה רגישה לכל פגיעה בה", הוא אומר. "גם ילדים מבינים שאם הנחל ימשיך להיות מזוהם ואם אנשים ימשיכו לזרוק פסולת לאפיקו, לא יישאר מקום לצבים לחיות".

יש להגיע למקום במכוניות פרטיות. פרטים והרשמה בחברה להגנת הטבע, טל' 6388688-03, אתר www.teva.org.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully