וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: ירידה בתאונות הדרכים ב-2008

פנחס וולף

4.12.2008 / 11:50

השר לביטחון פנים השתתף בכנס "אור ירוק" והתייחס לכך שבמקביל ישנה עלייה במספר תאונות פגע וברח: "זה כישלון בעזרה לחלש"

השר לביטחון פנים אבי דיכטר השתתף היום (חמישי) בכנס אור ירוק, המתמקד במאבק בתאונות ושינוי תרבות הנהיגה בישראל. דיכטר התייחס בדבריו לירידה במספר תאונות הדרכים ב-2008:"בכל מקום, אנחנו חייבים לבדוק מה נשתנה בשנה זו לעומת שנה קודמת. ב- 2007 היה מספר גבוה יותר בתאונות קטלניות בכבישים בין עירוניים. לקחנו כיעד את הפחתת הנפגעים, והיום יש 1200 נפגעים פחות בכבישים בינעירוניים – ירידה של עשרה אחוזים בנפגעים וארבעה אחוזים בהרוגים. אנחנו חייבים לנצח גם השנה את הסטטיסטיקה".

דיכטר הוסיף כי למרות הירידה במספר הכללי בתאונות הדרכים, נרשמה השנה עלייה במספר תאונות פגע וברח: "יש תופעות חמורות במיוחד של בריונות נהגים בדרכים. יש כמה אוכלוסיות חלשות בדרכים, כמו הולכי רגל ורכב דו גלגלי. למעלה משליש מהנפגעים מתחילת השנה הם הולכי רגל. יש גידול של 40 אחוז בהרוגי תאונות פגע וברח: 11 ב- 2007, לעומת 15 עד דצמבר 2008. ישנה הכפלה של הרוגים רוכבי אופניים. יותר ממחצית ההרוגים השנה, 213 הרוגים, הם הולכי רגל, דו גלגלי ונפגעי תאונות ופגע וברח".

"מדובר בבעיה חמורה הרבה יותר מאכיפה", אמר דיכטר " זה חינוך והדרת פני זקן. אנחנו מזדעזעים שאנחנו שומעים על תקיפת קשיש וילד. אנחנו פחות מזדעזעים שזה קורה בדרכים. תופעת העלייה במספר תאונות פגע וברח זה כישלון בעזרה לחלש. לאור הנתונים הללו אנחנו חייבים לבנות מתכונת שתואמת לגידול בתופעה של פגיעה בהולכי רגל ודו גלגלי, בין היתר בחינוך והסברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully