וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: "לעולם לא נעניק לטיבט אוטונומיה"

4.12.2008 / 10:58

בייג'ינג גינתה את פגישתו המתכוננת של הדלאי למה עם נשיא צרפת סרקוזי. "הוא מתעלם מהחופש הדתי והפוליטי שסין מעניקה לטיבט"

דרישותיו של הדלאי למה לאוטונומיה בטיבט לא ייענו בשום פנים ואופן, כך מסרה היום (חמישי) סין. עוד גינתה סין את עמדתו של המנהיג הרוחני לקראת פגישתו המתוכננת עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. סוכנות הידיעות הממלכתית הסינית פירסמה שתי הצהרות רשמיות נגד הדלאי למה, הדורש אוטונומיה רחבה בעבור מדינתו ההררית, הנתונה תחת כיבוש סיני מאז 1958. המנהיג הגולה רוצה שלטון עצמאי של הטיבטים תחת ריבונות סין.

גורמים סינים בכירים גינו את עמדתו של הדלאי למה לאחר שמשלחתו הציגה בפניהם את האפשרות לעריכת משאל עם לעם הטיבטי במהלך סבב השיחות האחרון בין שתי המשלחות בחודש שעבר. בייג'ינג פירסמה ביקורת חריפה על הדלאי למה לקראת ביקורו בפולין, במהלכו ייפגש בשבת עם סרקוזי. סין דרשה שסרקוזי יבטל את הפגישה וכאות מחאה ביטלה את הפסגה עם מדינות האיחוד האירופי ביום שני הבא בעיר ליון שבצרפת, שהיתה מתוכננת מזה זמן רב.

לדברי סין, הדלאי למה מתעלם מהחירות הפוליטית והדתית שסין מעניקה לטיבטים וכי קבלת דרישותיו תציב סכנה של סכסוך אתני. "על ידי דרישתו לאוטונומיה רחבה, הדלאי למה מפר את האינטרסים הבסיסיים של העם הטיבטי", נאמר בהצהרה אחת. "אין לזה עתיד".

דובר משרד החוץ הסיני ליו ג'יאנצ'או אמר כי פגישתו של סרקוזי עם הדלאי למה גרמה ל"חוסר שביעות רצון" גדולה בקרב העם הסיני. "אנו מקווים שהצד הצרפתי יתייחס לקריאת סין לעשיית צדק", אמר במסיבת עיתונאים.

הדלאי למה ותומכי טיבט העצמאית טוענים כי סין חונקת את המסורת התרבותית והדתית של העם הטיבטי ומעבירים לשטח המדינה מהגרים המשתייכים לקבוצה האתנית הסינית חאן, במטרה לערער את הרוב הטיבטי.לדברי הדלאי למה, סין מבצעת "רצח עם תרבותי" בטיבט. עם זאת סין טוענת כי ללא החירות שהיא מעניקה לעם הטיבטי, לא היו יכולים להתקיים בה 1,780 מנזרים בודהיסטים ו-46 אלף נזירות ונזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully