וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסיר מחמאס יתמודד לנשיאות הרשות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.12.2008 / 9:48

בחמאס נוטים להציב את עזיז דוויכ, שנעצר ע"י ישראל לאחר חטיפת שליט, כמועמד בבחירות לנשיאות הפלסטינית מטעם הארגון

"בחמאס נוטים למנות את יו"ר הפרלמנט מטעם הארגון העצור בישראל, ד"ר עזיז דוויכ, למועמד הארגון לנשיאות הרשות הפלסטינית" – כך מסרו (חמישי) מקורות בחמאס לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. לדברי המקורות, בכירי הארגון תומכים במינויו של דוויכ למועמד שיתמודד נגד יו"ר הרשות אבו מאזן, אם האחרון יחליט להתמודד בבחירות.

המקורות אמרו עוד כי הנהגת חמאס בדמשק מעדיפה שמועמד הארגון לנשיאות יגיע מהגדה המערבית בעוד שראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, מעדיף שהמועמד יגיע מרצועת עזה. דוויכ, תושב חברון, נבחר לשמש כמועמד חמאס לבחירות לנשיאות משום שבחמאס הצהירו כי לא יכירו באבו מאזן כיו"ר הרשות לאחר תום כהונתו ב-9 בינואר.

עזיז דוויכ הוא מבכירי חברי הפרלמנט של חמאס שנעצרו לאחר חטיפתו של החייל גלעד שליט ביוני 2006. דוויכ נעצר באוגוסט 2006 יחד עם עוד כארבעים שרים וחברי פרלמנט מטעם חמאס. מאז שוחררו בכירי חמאס רבים, ביניהם שר האוצר לשעבר, השר לענייני ירושלים לשעבר ומספר חברי פרלמנט.

בסוף חודש ספטמבר דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי מתנהלים מגעים בין הרשות הפלסטינית לישראל לשחרור דוויכ במטרה למנוע מחמאס למנות את ממלא מקומו, אחמד בחר, לתפקיד יושב ראש הרשות הפלסטינית בינואר 2009. המקורות העריכו כי דוויכ, המתגורר בגדה, ישוחרר עד תום השנה כדי לסכל את מאמציו של חמאס למנות את בחר לתפקיד. לדבריהם, ההנהגה הפלסטינית רואה בהנהגת חמאס בגדה המערבית מתונה והגיונית יותר מזו הקיצונית שברצועת עזה. הם הוסיפו כי שחרור דוויכ "יטרוף את הקלפים" אצל חמאס בעזה שממשיך לאיים למנות את בחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully