וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לעבודה: "בואו נחזור יחד לטרנד"

נעמה טלמור ופנחס וולף

4.12.2008 / 12:38

עם סיום ספירת הקולות בפריימריז, יצחק הרצוג הגיע למקום הראשון ואופיר פינס למקום השני. עמיר פרץ הגיע רק למקום העשירי

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: ניר לנדאו, עריכת וידאו: ענת ברק)

תוצאות האמת הסופיות בפריימריז של מפלגת העבודה התפרסמו הבוקר (שישי). בתום הספירה התברר כי השר יצחק הרצוג זכה למרבית הקולות. הבאים אחריו: ח"כ אופיר פינס, ח"כ אבישי ברוורמן, ח"כ שלי יחימוביץ', סגן שר הביטחון מתן וילנאי, שר התשתיות בנימין בן אליעזר, ח"כ עמיר פרץ, השרה יולי תמיר והעיתונאי דניאל בן סימון.

יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק בירך על תוצאות הפריימריז בעבודה ואמר:" יש לנו נבחרת מצוינת, ביחס לטרמפיסטים בקדימה ובליכוד. אין באף מפלגה אחרת אנשים שנלחמו על שלטון החוק, על הנושא החברתי ועל ביטחון ישראל. אני רוצה לברך במיוחד את דניאל בן סימון ועינת וילף ולאחל להם עשייה פורה בכנסת".

ברק גם השיב לקריאות בכירים במפלגה לשבת באופוזיציה ואמר: "בוודאי שנסכים להוביל את האופוזיציה בהחלטיות, אולם יש לזכור שאנו נכנסים למערכת הבחירות כדי לזכות באמון הבוחרים ולהוביל את המדינה לעתידה". לדבריו,"מישהו סיפר לי שלפי השלטים ברחובות, אני לא נחמד ולא טרנדי. אני אומר לכם בוא נחזור יחד לטרנד. נשכנע את הציבור שיש לו על מי לסמוך. מדינה זה לא משחק וצריך ידייים מנוסות ויציבות על ההגה".

שר הרווחה יצחק הרצוג שהוכתר כמנצח הגדול בפריימריז של מפלגת העבודה אמר הבוקר כי "יש לנו מנהיג רציני, ברק הוא המנהיג הנכון. אנחנו מתחילים מסע התעוררות ועשרות אלפי מצביעי מפלגת העבודה שבאו פעם שנייה להצביע, הוכיחו שהמפלגה חיה ונושמת ושזו מפלגה של העתיד".

ח"כ אופיר פינס אמר עם היוודע התוצאות כי "קדימה היא בלוף, ברק הוכיח מנהיגות אתמול. הצלחנו להתייצב על הרגליים עם 54 אחוזי הצבעה ואפס תקלות תוך יומיים ולכן אל תמהרו להספיד אותנו".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שהתברגה במקום החמישי ברשימה לכנסת אמרה: "אני מאוד מרוצה מהתוצאה ושמחה להיות בחמישייה הראשונה של העבודה". בנוגע לקמפיין האנדרדוג של המפלגה אמרה ח"כ יחימוביץ' לוואלה! חדשות כי "אין אדם אחד שמאמין שמפלגת העבודה תהיה המפלגה הגדולה ביותר בבחירות. אנחנו צריכים לקרוא לאנשים שאוהבים ומאמינים במפלגה לחזור הביתה ואפילו להציל את הבית. כל סיסמה שמדברת על ניצחון, היא חסרת שחר ואפילו פתטית".

דניאל בן סימון הביע שביעות רצון מדירוגו במקום ה-11 ברשימת העבודה לכנסת. לדבריו, "נכנסתי למשהו חדש אחרי חודשים של שכנוע". לדבריו, "היתה לי אמונה לאורך כל הדרך".

להלן הרשימה הסופית של מפלגת העבודה לכנסת:

1. אהוד ברק (משוריין)
2. יצחק הרצוג
3. אופיר פינס
4. אבישי ברוורמן
5. שלי יחימוביץ'
6.מתן וילנאי
7. איתן כבל (משוריין)
8. בנימין בן אליעזר
9. יולי תמיר
10. עמיר פרץ
11. דניאל בן סימון
12. שלום שמחון (נציג המושבים)
13. אורית נוקד (נציגת הקיבוצים)
14. עינת וילף
15. ראלב מג'אדלה (נציג המגזר הערבי)
16. שכיב כנאן (נציג המגזר הדרוזי)
17. יורם מרציאנו (נציג השכונות)
18. ליאון ליטינצקי (נציג העולים)
19. קולט אביטל
20. משה סמיה (נציג מחוז שרון-שומרון)

המפסידים והמנצחים הגדולים

תוצאות הפריימריז בעבודה סימנו את דור המנהיגות הבא של המפלגה. זהו לא הניצחון הראשון של הרצוג ופינס. כבר ב- 2005 הם דורגו בשני המקומות הראשונים בקביעת שרי המפלגה לממשלת שרון, וכנראה שבוחרי העבודה החליטו לסמן את השניים להנהגה עתידית. התוצאות מראות את החלפת הדורות ההדרגתית במפלגה: הראשונים צעירים, אבל גם מקומה של ההנהגה הוותיקה היותר לא נפקד. שלי יחימוביץ' זכתה בשדרוג מהמקום התשיעי בו היתה למקום החמישי. היא לא נזקקה לשריון הנשים. ברוורמן שמר על כוחו, וילנאי התחזק משמעותית לאחר שבפעם הקודמת הוא סגר את העשיריה ופואד הוכיח שהוא לא צריך שיריון. אומנם הוא במקום 8 ולא במקום 6, אבל זה לאחר שבוע בלבד של קמפיין, לעומת חודש שהיה לכל יתר המתמודדים.

תמיר ופרץ התחלפו במקומות בעקבות שריון אשה למקום 9. לפרץ זוהי אכזבה, לאחר שבבחירות 2006 הוא הוביל את המפלגה, וכעת הוא נועל את העשירייה הראשונה. בשבועות האחרונים גורמים במפלגת העבודה הספידו את תמיר, אך מסתבר שהיא עדיין אהודה יחסית והיא נבחרה למקום ריאלי. במחוזות ניצחו חברי הכנסת המכהנים, אולם על פי הסקרים מקומותיהם לא ממש ריאליים.

ויש גם את המפסידים הגדולים. יריב אופנהיימר ציפה להרבה יותר, בעיקר לאור ההד התקשורתי הנרחב שעוררה מועמדותו.. כמזכ"ל "שלום עכשיו", הוא היה מוכר לציבור המתפקדים, ובכל זאת הם החליטו לדחוק אותו מהרשימה. נאדיה חילו וקולט אביטל יחשבו בעוד חודשיים כחברות כנסת לשעבר. השר לשעבר שמעון שטרית, ביקש לעשות קמבק, אבל הוא לא קיבל את אמון הבוחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תגובה מהירה למבוכת המחשבים

כדי להימנע ככל שניתן מזיופים ובעיות בטוהר הבחירות, העבודה השקיעה יותר מחצי מליון שקלים במימון מפקחים וסדרנים מטעם חברה חיצונית, שיאיישו את כל הקלפיות. בנוסף, כל מתמודד יוכל להציב גם משקיף משלו. משטרת ישראל סייעה באבטחה ובשמירה על הסדר, וקצין קישור בכיר של המשטרה נכח במשך כל יום הבחירות במרכז השליטה והבקרה של הפריימריז, לאחר שנעשו תדריכים משותפים ומקיפים בין ראשי מטה העבודה לבין משטרת ישראל.

לאחר הביטול המביך של הפריימריז הממוחשבים ביום שלישי השבוע, הפריימריז החוזרים היו אמורים להיערך ביום רביעי הבא, אלא שמבדיקה קצרה התברר שבאותו יום חל חג הקורבן הקדוש למוסלמים ולדרוזים. ח"כ שכיב שנאן אף איים שיקרא להחרמת הפריימריז במידה שהם ייערכו ביום רביעי. בנוסף לכך, הגיעה דרישה מצד בכירי המפלגה לקיים את הפריימריז בהקדם האפשרי.

(פרסום ראשון: 7:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully