וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס מזהירה את פקיסטן ומפייסת את הודו

עידן דורנר

3.12.2008 / 17:36

מזכירת המדינה הגיעה לביקור הזדהות בהודו, קראה לפקיסטן לשתף פעולה בחקר הפיגוע במומביי ולניו דלהי להגיב בשיקול דעת

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

מזכירת המדינה של ארצות הברית קונדוליזה רייס אמרה היום (רביעי) כי הודו צריכה להיזהר שתגובתה למתקפת הטרור במומביי לא תגרום לתוצאות לא רצויות. "כל תגובה צריכה להישקל בכובד ראש כדי לא לגרום לקשיים או לתוצאות לא רצויות". רייס אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים עם שר החוץ ההודי פרנאב מוקהרג'י בניו דלהי.

רייס גם קראה לפקיסטן לפעול בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות על מנת לסייע להודו בחקירת המתקפה. "זהו זמן לכולם לשתף פעולה, בעיקר לפקיסטן".

המתקפה במומביי גרמה להידרדרות ביחסי הודו ופקיסטן. לטענת הודו, עשרת המחבלים שהרגו 183 בני אדם הגיעו מפקיסטן. בניו דלהי מאיימים כי אם פקיסטן לא תפעל בנחישות נגד האחראים לפיגוע היא תפסיק לקחת חלק בתהליך השלום, שנמשך חמש שנים, בין שתי היריבות הוותיקות בעלות הנשק הגרעיני.

רמטכ"ל צבא ארה"ב מייק מולן הגיע לביקור בבירת פקיסטן, איסלמבד, וקרא למנהיגיה להרחיב את מלחמתה בארגוני הטרור, בעקבות המתקפה בהודו השכנה. מולן אמר כי "על פקיסטן לחקור באגרסיביות כל קשר אפשרי לפיגוע בקרב קבוצות הפועלות במדינה. עליה לפעול בצורה יותר נחושה נגד הקיצוניים החמושים".

בתוך כך, כ-10,000 מפגינים חסמו היום את התנועה ברחובות מומביי במחאה הגדולה ביותר בעיר מאז המתקפה. מרבית הזעם של המפגינים הופנה כלפי הניהול הכושל של הפיגוע על ידי הממשלה וכלפי המעורבות הפקיסטנית.

כוחות הביטחון ההודים ניטרלו היום מטען נפץ שהתגלה בתחנת הרכבת במומביי. המטען הוטמן בתיק על ידי המחבלים שביצעו את המתקפה בשבוע שעבר, אולם הוא התגלה רק היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully