וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לדחות הפינוי לאחרי הבחירות"

פנחס וולף

3.12.2008 / 17:26

יו"ר הוועדה לחקירת פינוי עמונה משווה בין המצב אז והיום: "לקראת הבחירות ניצלו הזדמנות לחדד מתחים בין ימין לשמאל"

"הצד הערבי פועל ברצחנות נגד מכירת בתים ליהודים", כך אמר היום (רביעי) ח"כ יובל שטייניץ (הליכוד) בראיון לוואלה! חדשות. שטייניץ אמר את הדברים בעקבות העימותים האלימים סביב בית המריבה בחברון. לדבריו, "אני מקווה שימצא סידור חוקי להימנע מכך, אבל אם יהיה צו בית משפט נהיה חייבים לפעול כחוק. עם זאת, אני רוצה להדגיש שאי אפשר להתעלם מהעובדה שיהודים נדרשים לקנות בתים וקרקעות בדרכים עקלקלות בגלל הטרור הרצחני שמופעל נגד המוכרים על ידי הערבים. לעתים זה עשוי להקשות על הוכחה חד משמעית של בעלות, ועלינו כמדינה להתחשב בכך".

ח"כ שטייניץ כיהן כיו"ר הוועדה הפרלמנטרית לחקר אירועי פינוי עמונה ב-2006. לטענתו, "המצב היום בחברון מזכיר את המצב ערב פינוי עמונה. הוועדה אומנם לא הגיעה למסקנה שהאירוע כולו בוצע כדי להרוויח רווח פוליטי, אבל לא השתחררנו מהחשש שלקראת הבחירות מישהו ניצל הזדמנות לחדד מתחים בין ימין לשמאל כי זה היה טוב לו פוליטית. אסור שזה יקרה שנית".

שטייניץ קרא לדחות את פינוי בית המריבה לאחר הבחירות "כדי שלא תיווצר מראית עין של פינוי ממוטיבציה פוליטית. אם לא ישמעו בעצתי הראשונה, אני מקווה שהפעם כוחות הביטחון יפעלו לפי מסקנות דו"ח ועדת החקירה כדי שהאירוע יסתיים עם פחות פצועים בבתי חולים ועם יותר עצורים שמובאים לבתי המשפט עם הוכחות להתנהגות אלימה".

איך האירוע יכול להסתיים בפחות פצועים?

"בוועדה, קבענו מדרג לפינוי: קודם על כוחות הביטחון לכרוז 'שטח צבאי סגור', לאחר מכן אפשר להשתמש בזרנוקי מים ורק אם אין ברירה להיכנס באמצעים מסוכנים כמו אלות וסוסים. המשטרה אימצה חלק מהמסקנות שלנו. במדינה דמוקרטית מענישים פורעי חוק על ידי הבאתם למשפט, לא על ידי הכאתם באלות. הוועדה קבעה שכוונת הממשלה היתה לא רק לבצע פינוי ולאכוף את החוק, אלא גם ליצור הרתעה על ידי התנגשות אלימה עם המפונים, ולכן זה נגמר ב-200 פצועים ובמעט עצורים".

"מכתים את כל החלוצים"

קומץ המתפרעים סביב בית המריבה בחברון גרר תגובות נזעמות. אפילו ח"כ אריה אלדד (התקווה), הסמן הימני בכנסת, נמנע מלהגיע לבית בגלל אותו "נוער חסר אלוהים", כלשונו. גם לשטייניץ אין מילים טובות לומר על אותם אנשים שחלקם מגיע גם מתוך הקו הירוק.

"אחת המסקנות של ועדת עמונה היתה שההשתוללות והבריונות של אותו גרעין של 100-200 איש שפוגעים בכוחות הביטחון היא בלתי נסבלת", מזכיר שטייניץ. "כשאני קורא לנהל מערכה נגד האלימות בכל מדינת ישראל זה כולל גם אותם. יש להדגיש שהאלימות של אותם קומץ מתפרעים גורמת נזק נורא ל-270 אלף המתיישבים החלוצים ביהודה ושומרון שרובם המכריע הם אזרחים נאמנים ושומרי חוק".

"כל מי שמסית לאלימות ולסרבנות מקומו בכלא והוא צריך להיענש על כך. היו שהסיתו לסרבנות משמאל וחשבתי שאנחנו סלחניים מידי כלפיהם. צריך להשליט חוק וסדר נגד כל המגזרים במדינה. מי שמרים יד על צה"ל מרים יד על מדינת ישראל ומי שמחנך לכך אשם באותה מידה. אבל אסור לשכוח שמדובר בקומץ שחלקו מגיע מתחומי הקו הירוק. הדבר העצוב הוא שהקומץ הזה מכתים את כל החלוצים ביהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully