וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוב הקוטב קנוט - קורבן המשבר הכלכלי

טלי גולדשטין

3.12.2008 / 12:35

כל הפרסום שבעולם לא עזר לדוב קנוט להתגבר על המשבר הכלכלי הגלובלי. גן החיות בברלין הוציא לו הודעת פינוי על רקע מחסור בכסף

דוב הקוטב המפורסם בעולם יסולק מגן החיות בברלין בגלל מחסור במזומנים – הקורבן הראשון מעולם החי של המשבר הכלכלי הגלובלי. קנוט, דוב הקוטב השוקל כיום 210 ק"ג, חגג יום הולדת שנתיים ביום שישי האחרון. אך גן החיות בברלין לא יערוך הפעם מסיבה גדולה לכבוד הדייר הפופולרי ביותר שלה, שנולד בו. במקום זאת, הכריזה הנהלת גן החיות על גירושו הקרב של הדוב.

"יהיה עליו לעזוב מוקדם ככל האפשר", אמר היינר קלוס, מנהל אגף הדובים. "על קנוט למצוא בית חדש". קנוט צפוי לעזוב את גן החיות, ככל הנראה, ב-2010.

לפי דיווח ה"אינדיפנדנט" הבריטי, 21 אלף מתושבי ברלין חתמו על עצומה הדורשת את המשך שהייתו של קנוט בגן החיות בעיר. מעריצי הדוב מתכננים לשכור אתר מול גן החיות על מנת לערוך בו את יום ההולדת של קנוט. גם תעשיית התיירות של ברלין לא קיבלה בברכה את החדשות על עזיבת הדוב.

"ברלין עומדת לאבד את השגריר הטוב ביותר שלה", אמרה כריסטיאן טנצלר, ממועצת התיירות. "עבור המבקרים מחו"ל הקמע האמיתי של העיר ילך לאבד", הוסיפה.

לפי הערכות, ברלין גרפה עד כה הכנסות בסך 8.5 מיליון לירות שטרלינג הודות לקנוט. מיליוני צעצועים וחולצות הנושאות את דמותו של קנוט נמכרו, סרט נעשה עליו בהוליווד והוא אף הופיע על שער מגזין "וניטי פייר".

גן החיות בברלין טוען כי ההחלטה התקבלה על רקע בעיות פיננסיות. על מנת לשמור על קנוט, על גן החיות לגייס כדי לשלם עבור בניית מעון חדש ומרווח יותר בשבילו וכדי להשיג לו בת זוג בעתיד. ברלין פשטה רגל בעקבות המשבר הכלכלי ואין היא צופה התאוששות מהירה.

זואולוגים מודאגים גם ממצבו הנפשי של קנוט. הוא גדל במשך 18 החודשים הראשונים לחייו על ידי בני אדם ולא בא במגע עם דובי קוטב אחרים. גם אם ימצא לעצמו בת זוג, לא סביר שידע כיצד עליו להתנהג. מומחי דובים מתעקשים כי על קנוט למצוא בית חדש עם דובי קוטב אחרים מוקדם ככל האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully