וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנסה למנוע עימות, אך בסוף בג"ץ יכריע"

3.12.2008 / 12:41

ראש הממשלה התייחס לאלימות בחברון באזכרת בן גוריון: "אני אוהב את חברון היהודית אך לא אתן להרים יד על הדמוקרטיה בישראל". פרס: "זה נזק אדיר למדינה ולתדמיתה"

"יש תופעות שאין להשלים עימן והממשלה שאני עומד בראשה לא תוכל לקבלן". כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה אהוד אולמרט באזכרת ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בשדה בוקר. לדבריו, "הוויכוח על ארץ ישראל הוא לגיטימי והרצון להשאיר חותם של נוכחות יהודית בקדושות ובחשובות שבערינו הוא מובן מאליו, אך רצון זה אינו יכול להיות חזק מהחלטת בית המשפט העליון. אני אוהב את חברון היהודית ומכבד עד בלי די את אוהביה, תושביה ושומריה, אך משהחליט בית הדין הגבוה לצדק כי יש לפנות בית מבנייניה, הוא יפונה. לא אתן להרים יד על הדמוקרטיה בישראל".

אולמרט אמר כי ינסה למנוע עימות ולהידבר "עם החולקים על דעתנו מתוך כבוד, איפוק וסבלנות, אך בסוף תכריע החלטת בית המשפט העליון". לדבריו, "יש שופטים בירושלים. יש משמעת, סדר וקנה מידה ועל אלה לא נוותר. זה היה נכון פעם, ולא חדל להיות נכון".

"אני אומר דברים אלה ליד קברו של מנהיג האומה כי אני מאמין שזו היתה דרכו. גם אם חשבתי בעבר ואני חושב גם כיום כי לפעמים הוא הפריז בצורה קיצונית באמצעים שנקט כדי לכפות משמעת לאומית". ראש הממשלה התייחס לפרשת אלטלנה ואמר כי עודנו "נושא משקעים כאובים" בנוגע אליה.

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס גם הוא למתרחש בחברון: "מהיום הראשון מאז קום המדינה, והדבר נכון גם בימים אלה, בן גוריון יצא חד משמעית נגד קבוצות קיצוניות המנסות ליטול את החוק לידיהן, ולהתעמת עם שומרי החוק". פרס הוסיף כי "מה שקורה בחברון זה נזק אדיר למדינה ולתדמיתה. מי שמשליך אבן על חייל פוגע במדינת ישראל, ראשה וגופה. צריך להפסיק את זה".

"טרם הגשמנו את חזון בן גוריון"

"במיוחד בימים אלו, עלינו לשוב ולומר בקול רם וצלול את דבריו של בן גוריון כי ישנה רק מדינה אחת וחוק אחד וכי קיום המדינה מחייב קיום חוקיה. כל המפר אותם, על המדינה להתייצב כנגדו ללא היסוס", הוסיף נשיא המדינה.

פרס דיבר בנאומו גם על חזון הציונות שהנחיל בן גוריון. לדבריו, "אנו מתהלכים בתוך המדינה ומכים על חטא, ובראש ובראשונה על אשר טרם הגשמנו את חזונו של בן גוריון. הרי הוא ציווה לנו את הנגב, הוא ציווה לנו את הגליל. הוא ציווה לנו שלום וציין את מחירו. הוא ציווה לנהוג בכבוד ובשוויון כלפי אזרחינו ושכנינו הלא יהודים".

"אחרי ששים שנות עצמאות, דם ויזע, ההישגים של ישראל הם בל יאמנו. הם לא באו מאליהם, הם עלו לנו בקורבנות יקרים. גם בהיסטוריה הקודמת שלנו, ידענו קורבנות רבים. אבל לא ידענו הישגים כאלה. אסור לשכוח את המחיר הכבד של חיי צעירינו. אסור לשכוח את החזון הגדול שהוביל את בנינו", קרא פרס.

פרס סיים את נאומו בנימה מעודדת: "במדינה דמוקרטית מנהיגים צריכים להיבחר. אבל במדינת חזון משהם נבחרו, הם חייבים להישאר נאמנים למטרות הקרובות וליעדים הרחוקים. אין להם רשות לומר נואש. אסור להם לשקוע ברחמים עצמיים. עליהם לדעת שגם משבר עשוי להיות מנוף וכי אין אדם ריאלי יותר מאדם מאמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully