וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ב השליך רימון הלם על מתנחלים בחברון

יהושע בריינר

3.12.2008 / 14:25

המתנחלים טוענים כי הרימון הושלך ללא עילה ו-3 נפצעו קל. עשרות חסמו את הדרך למערת המכפלה ופוזרו. אחרים פרצו ל"בית הויזמן". כוח יס"מ עיכב לחקירה 20 צעירים שפרצו ל"בית שפירא"

קבוצת נערים מתנחלים נכנסה היום (רביעי) ל"בית הויזמן" בחברון, הסמוך ל"בית רומנו", בו שוכנת ישיבת "שבי חברון". נערים אחרים חסמו רכב צבאי שהוביל עצורים מ"בית שפירא", אליו פרצו מוקדם יותר כ-30 צעירים. קבוצה נוספת חסמה את הציר המוביל למערת המכפלה ופוזרה על ידי כוחות צה"ל.

כוחות מג"ב ירו מספר רימוני הלם לעבר קבוצת מתנחלים שהתגודדו מול "בית המריבה". המתנחלים טענו כי לא היתה לכך כל עילה ודיווחו על שלושה נפגעים באורח קל. קצינים במג"ב אמרו בתגובה כי המתנחלים חסמו צירים, השליכו אבנים וניסו לשחרר את העצורים מ"בית שפירא" ולכן נורו לעברם רימוני ההלם. דובר היישוב היהודי נועם ארנון סיפר לוואלה! חדשות: "הם פשוט ירו אל תוך קבוצות של אנשים שעמדו בצד ולא שום סיבה. המשטרה מאבדת כאן את עשתונותיה. אסור להעמיד אותה מול קהל. יש לפתור את הסוגיה המשפטית בהקדם האפשרי וכל קולות המחאה יעלמו בן רגע".

כ-30 מתנחלים פרצו בצהרים ל"בית שפירא" הסמוך למערת המכפלה בחברון במחאה על הכוונה לפנות את "בית המריבה". מדובר בבניין שפונה ונאטם על ידי צה"ל והמשטרה בשנת 2006 בהוראת בג"ץ. הצעירים פונו על ידי כוח יס"מ ו-20 מהם עוכבו לחקירה. ב"בית שפירא" התגוררו שלוש משפחות ופינויו לווה בעימותים אלימים בין מתנחלים לחיילים. המתנחלים אייימו כי ינסו להשתלט על מבנים נוספים.

קצין המבצעים של היישוב היהודי בחברון, אשי הורביץ, אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר במחזה נפלא - לראות יהודים שבים לבית שגם הוא נאטם בחוסר צדק. גם 'בית שפירא' וגם 'בית השלום' הם חלק מרכוש יהודי שנקנה כדת וכדין ואסור לתת פרס לפורעים הערבים ולפנות את המקומות החשובים הללו".

יו"ר ארגון "חזית יהודית", פעיל הימין ברוך מרזל, אמר כי "מי שהחליט על גירוש 'בית השלום' עוד יצטער על החלטתו. האירועים האחרונים בחברון ובהם החזרה לבית שפירא צריכים להעביר מסר חד משמעי לממשלה ולאהוד ברק שהמתנחלים לא פריירים".

"גירוש יהודים מביתם הוא פשע"

על רקע הדיווחים על פינוי קרוב של "בית המריבה" בחברון, פונים ראשי המתנחלים לחיילי צה"ל ולשוטרי מג"ב המשרתים בגזרה, בבקשה שיסרבו פקודה בעת מתן הוראת הפינוי. בני נוער בחברון מחלקים ביממה האחרונה כרוזים לחיילים ולשוטרים, שבהם הם נקראים להימנע מלקחת חלק כלשהו בהליך הפינוי. בין היתר מתבקשים החיילים שלא להשתתף בסגירת כבישים, מניעת כניסה של תומכים לאזור וכמובן באקט הפינוי עצמו. על אף שמדובר בעבירה על החוק והסתה לדבר עבירה ולמרות שהחלוקה נעשית בפומבי, איש ממחלקי הכרוזים לא נעצר. על הכרוז חתומים ועד היישוב היהודי בחברון וארגון לא מוכר בשם "הלב היהודי".

על רקע תמונה מפינוי המאחז עמונה, בה נראה פרש דורס מתנחל, נכתב בכרוז: "אתה יודע וכולנו יודעים שהתגייסת לצה"ל על מנת להגן על העם היהודי, אתה יודע שחשוב מאוד למלא פקודות, אבל לא כל פקודה, אתה יודע שגירוש יהודים מביתם הוא פשע ושבית השלום נקנה בכסף מלא. אז אל תהיה שותף. תתנגד, תסרב פקודה, תתחמק, תתעלף, תבקש פטור, העיקר שלא תהיה שותף בפשע הזה, לא במעגל הראשון ולא בחסימות".

גורמים בקרב המתנחלים יודעים כי הפינוי עצמו לא ייצא לפועל ללא סיוע של צה"ל, ועל כן עיקר הפנייה היא לחיילים. כזכור, לפני כשנתיים, בעת פינוי השוק הסיטונאי בחברון סירבו כ-18 חיילים מגדוד דוכיפת לקחת חלק במעגלי הפינוי, ובצה"ל חוששים כי התופעה עלולה לחזור על עצמה גם הפעם.

גורם צבאי אמר לוואלה! חדשות כי הוא מאמין שביום פקודה החיילים יתייצבו לצד המפקדים, ולא לצד הרבנים. "ברור לנו שחלק מהחיילים, בעיקר בני הישיבות, יהיו חצויים בדעותיהם, אבל אנחנו בצבא ואני מאמין שכל חייל יקיים את הפקודות שינתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully