וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יצחק לוי הודיע על פרישה מהפוליטיקה

פנחס וולף

3.12.2008 / 10:47

בעקבות ביטול הפריימריז במפלגת הבית הלאומי הודיע לוי כי בכוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים. "אמשיך בעשייה הציבורית"

ח"כ יצחק לוי (הבית היהודי) פורש מהחיים הפוליטיים. לוי הודיע הבוקר (רביעי) כי אין בכוונתו להתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי. לוי קיבל החלטה זו על רקע ביטול הפריימריז על ראשות המפלגה על ידי המועצה הציבורית שלה. "תמיד האמנתי בפתיחת השורות ובשיתוף הציבור בבחירת ההנהגה. לצערי, המועצה החליטה על ביטול הפריימריז ובכך פגעה באמון הציבור במפלגה החדשה. בשל כך, החלטתי להסיר את מועמדותי לרשימת הבית היהודי", אמר לוי. לוי הודיע כי ימשיך בעשייה ציבורית בתחום החינוך ובנושאים חברתיים נוספים.

ההתעקשות שלא לקיים את הפריימריז גרמה למפלגת הבית היהודי לאבד לפחות שליש מחברי הכנסת שלה. כבר לפני מספר ימים איים לוי יחד עם חברי הכנסת אורי אריאל וצבי הנדל לפרוש מהמפלגה. אריאל והנדל שלחו מכתב למועצה הציבורית, בו הם מסבירים שלמרות מורת רוחם מביטול הפריימריז, הם החליטו להישאר במפלגה. ח"כ אורי אריאל, המתמודד גם הוא על ראשות המפלגה מסר בתגובה להתפטרות לוי כי, "אני מצטער על הודעתו של הרב יצחק לוי ממנהיגי הציונות הדתית וקורא לו לשקול בשנית את ההחלטה לפרוש מההתמודדות לכנסת".

יצחק לוי, בן 61, אחד מהותיקים שבין חברי הכנסת, נבחר לראשונה לכנסת בבחירות 1988 ברשימת המפד"ל. לאחר עליית בנימין נתניהו לשלטון, בשנת 1996, מונה לוי לשר התחבורה. עם פטירת מנהיג המפד"ל זבולון המר, עבר לוי לכהן בראש משרד החינוך. תחת ממשלתו של אהוד ברק כיהן לוי כשר הבינוי והשיכון עד להתפטרותו מהכנסת בשנת 2000 על רקע ועידת קמפ דיוויד. בתחילת האינתיפאדה השנייה נהרגה ביתו איילת השחר.

בשנת 2004 פרש לוי מהמפד"ל והקים, יחד עם אפי איתם, את מפלגת אח"י. אח"י התמזגה לבסוף עם סיעת האיחוד הלאומי שאיחדה גם את מפלגות תקומה ומולדת. איתם פרש מהמפלגה כבר בעקבות התמזגות זו, היום הגיע תורו של לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully