וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להפסיק מימון ישיבות בשל המהומות בחברון"

3.12.2008 / 11:01

במערכת הביטחון שוקלים את הנושא בעקבות האירועים סביב בית המריבה. "חלק מהרבנים מגיעים ביחד עם התלמידים לחברון"

במערכת הביטחון שוקלים להפסיק את מימונן של ישיבות ואולפנות שמאפשרות לתלמידיהם להגיע ל"בית המריבה". הנושא נדון בהערכת מצב שהתקיימה אתמול (שלישי) בנוגע לאירועים בחברון בימים האחרונים. לדברי גורמי ביטחון, אותם בני נוער שנמצאים בחברון במהלך יום הלימודים מקבלים אישורים על ידי הרבנים והמורים במוסדות החינוך, והם אלו שגורמים לעלייה שנרשמה ברמת האלימות בעיר בימים האחרונים. ישנה כוונה גם לזמן לשיחות אזהרה רבנים שמעודדים את התלמידים לא רק להגיע חברון אלא אף להתעמת עם כוחות הביטחון במקום.

"לא יכול להיות שאלפי בני נוער מסתובבים בכל שעות היום בחברון ואיש לא מדווח על היעדרות מבתי הספר", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות . "חלק מהרבנים ומראשי המוסדות מסכימים בשתיקה להיעדרויות וחלק אפילו מגיעים ביחד עם התלמידים והתלמידות לחברון. לא נרשה מצב כזה".

במערכת הביטחון ישנה רשימה ארוכה של מוסדות חינוך מיהודה ושומרון שפועלים מדי יום להבאת התלמידים לאזור חברון. יחד עם זאת מודים במערכת הביטחון כי סגירה של המוסדות
תהיה למעשה בלתי אפשרית, ואף עלולה להוביל לאלימות נוספת. "אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים בכל הנושא הזה", אמר הגורם.

בשבוע שעבר עצרה המשטרה את ראש ישיבת נחניאל שבבנימין בחשד שהסית את תלמידיו נגד שוטרי מג"ב בעת פינוי המאחז יד יאיר. בתוך כך, הבוקר שוב קראו ראשי המתנחלים להגיע במהירות האפשרית לבית המריבה, זאת לאחר שלדבריהם כוחות גדולים של מג"ב עושים את דרכם לחברון במטרה לפנות את הבית. להערכת המתנחלים, הפינוי צפוי להתחיל ביממה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully