וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדמוקרטים לא יהיה רוב גורף בסנאט

3.12.2008 / 9:38

מדינת ג'ורג'יה השמרנית בחרה סנאטור רפובליקני לסנאט ובכך מנעה רוב גורף של 60 מושבים בסנאט מהמפלגה הדמוקרטית

הסנאטור הרפובליקני סקסבי שאמבליס ניצח אתמול (שלישי) בבחירות לסנאט במדינת ג'ורג'יה ובכך מנע מהדמוקרטים את ההזדמנות לגרוף רוב מוחץ של 60 מושבים שהיה יכול לאפשר להם להעביר חקיקות ללא התנגדות.

שאמבליס, שזכה במושב בסנאט בפעם הראשונה ב-2002, הביס את יריבו הדמוקרטי ג'ים מרטין במירוץ שזכה לחשיבות מיוחדת על רקע העובדה שהדמוקרטים ובעלי בריתם המועמדים העצמאיים הצליחו לגרוף 58 מושבים בסנאט האמריקאי מתוך 100 בבחירות ברביעי בנובמבר. נותר מושב אחד במינסוטה, העומד בפני ספירה חוזרת מאחר שמספר הקולות היה צמוד מכדי להכריע איזה מועמד אכן זכה בבחירות.

רוב של 60 מושבים היה מאפשר לדמוקרטים להתגבר על מכשולים בירוקרטיים שיכולים הרפובליקנים להציב כדי למנוע חקיקות שונות. רוב מסוג זה היה חשוב במיוחד בעבור הנשיא הנבחר ברק אובמה בעודו מתכונן להיכנס לבית הלבן ב-20 בינואר, לאור הרפורמות הרבות שהוא רוצה ליישם.

"העברתם מסר חזק לעולם הלילה", אמר שאמבליס בן ה-65 לתומכיו בנאום הניצחון. "ג'ורג'יה השמרנית שמרה על ערכיה", הוסיף. מרטין, בן ה-63, הודה לתומכיו ואמר כי תבוסתו היא "רגע עצוב". שאמבליס זכה ב-57.5% מהקולות ומרטין גרף 42.5% מהקולות בלבד.

שני המועמדים זכו לתמיכה של דמויות פוליטיות ידועות. הנשיא לשעבר ביל קלינטון תמך במרטין בעוד מושלת אלסקה שרה פיילין, שהיתה מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעם המפלגה הרפובליקנית, תמכה בשאמבליס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully