וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו מוכנה לחדש הקשרים עם רוסיה

טלי גולדשטין

2.12.2008 / 21:13

מזכ"ל נאט"ו יאפ דה הופ שייפר אמר כי השיחות עם מוסקבה, שהוקפאו בגין המלחמה שניהלה רוסיה עם גאורגיה בקיץ, יחודשו בהדרגה

ארגון נאט"ו הסכים היום (שלישי) ל"חידוש הדרגתי ומותנה" של הקשרים עם רוסיה. כך אמר מזכ"ל הברית הצפון אטלנטית יאפ דה הופ שייפר. לדבריו, השיחות עם מוסקבה, שהוקפאו בגין המלחמה שניהלה רוסיה עם גאורגיה בקיץ, יחודשו. עם זאת, מועצת נאט"ו-רוסיה לא תחודש. שרי חוץ שנפגשו בבריסל חזרו והדגישו את תמיכתם בהצטרפות גאורגיה ואוקראינה לנאט"ו אך סירבו להתוות לוח זמנים.

מוסקבה מתנגדת בחריפות לשאיפת שכנותיה ובעלת בריתה לשעבר להצטרף לנאט"ו. מספר מדינות במערב, בהן גרמניה, צרפת ואיטליה, חוששות כי הצטרפותן של אלו לארגון עלולה להוות התגרות מכוונת ברוסיה, שכידוע מחזיקה בעתודות נפט עצומות. לפי פרשנים, ברור כי אוקראינה וגאורגיה לא יהפכו לחברות בנאט"ו בזמן הקרוב וכי כל שהארגון מוכן להציע זה סיוע.

לדברי שייפר, שרי נאט"ו הסכימו לחדש דיאלוג בדרגים הנמוכים עם מוסקבה. מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס ממשיכה להתעקש כי התנהגותה של רוסיה בגאורגיה אינה מקובלת וכי "המצב לא חזר לשגרה". רייס אמרה כי היא תומכת במאמצים לשפר את מערכת היחסים עם רוסיה אך כמה סוגיות נותרו עדיין בעייתיות, כגון "נוכחות צבא רוסי בשטחי גאורגיה הבדלניים". אלפי חיילים רוסים עדיין מוצבים בחבלים הבדלניים דרום אוסטיה ואבחזיה.

לגבי הצטרפות אוקראינה וגאורגיה לנאט"ו, אמרה רייס כי היא מאמינה במדיניות "הדלת הפתוחה" של הארגון אך במקביל "אסור שיהיו קיצורי דרך בדרך לחברות בנאט"ו" וכי על שתי המדינות לעמוד בתנאי הקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully