וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב הזהירה את הודו חודש לפני הפיגוע"

טלי גולדשטין

2.12.2008 / 18:31

לפי הדיווח, ארה"ב הזהירה את הודו מפני פיגוע אפשרי במומביי, שיבוצע דרך הים. גורמים בהודו: "מאמצינו לתגבר האבטחה לא צלחו"

שירות המודיעין האמריקאי הזהיר את ממשלת הודו פעמיים לגבי מתקפת טרור אפשרית על מומביי מכיוון הים לפחות חודש לפני פיגוע הטרור המשולב בשבוע שעבר, בו נספו כ-200 בני אדם ועשרות נפצעו. כך דווח היום (שלישי) ברשת CNN.

גורם בכיר במודיעין האמריקאי אמר לרשת ABC ניוז כי יעדים מסוימים, בהם מלון הטאג', נכללו באזהרה שהועברה להודו. "המודיעין האמריקאי ציין בדו"ח שלו כי קבוצה של חמושים עלולה לחדור להודו דרך הים ולבצע מתקפת טרור על מומביי", אמר אותו גורם ל-CNN.

גורם הודי אמר בתגובה כי "כוחות הביטחון ההודים אישרו לרשת CNN כי הרשויות האמריקאיות אכן הזהירו אותם מפני המתקפה ולא פעם אחת כי אם פעמיים. האזור כולו היה נתון תחת רמת כוננות גבוהה במשך שבוע ואמצעי הביטחון בבתי המלון תוגברו, אך מאמצים אלו לא צלחו".

ב-18 בנובמבר, המודיעין ההודי הצליח ליירט שיחת טלפון לוויינית למספר בפקיסטן ששימש את אחד המנהיגים בקבוצת הטרור לשקר א-טייבה, שככל הנראה, אחראית לפיגוע", אמרו גורמים הודים לרשת ABC.

"הטרוריסטים צרכו סמים"

בתוך כך, עזאם אמיר קסאב, הטרוריסט היחיד שנתפס על ידי כוחות הביטחון של מומביי בגין מעורבותו בפיגוע הקטלני, אמר לחוקריו שאביו היה זה שהכריח אותו להצטרף למליציה "לשקר א-טייבה" כדי שמשפחתו תוכל להרוויח עוד כסף. אביו של קסאב, נגר המתגורר בעיר הפקיסטנית פרידקוט, יצר את הקשר הראשוני עם מפעיל הארגון זקיור רחמן והלה הבטיח למשפחה תשלום של 2,000 לירות שטרלינג בתמורה לבן, כך דווח היום (שלישי) בעיתון ה"דיילי ניוז". שם הקוד של רחמן "קאצ'ה", או "דוד" בעברית.

קסאב בן ה-21, נלכד לאחר שהמון זועם רדף אחריו בתחנת הרכבת המרכזית של מומביי בעקבות מסע ההרג. לפני הצטרפותו לארגון הוא היה מעורב בביצוע פשעים קטנים. לאחר שיצר קשר עם רחמן, הוא גויס למשימת מומביי. לפי הדיווחים, רחמן היה אחראי באופן אישי למסירת ההוראות לעשרת המחבלים.

"כ-45 ימים לפני הפיגוע, קאצ'ה התקשר לכל העשרה ועדכן אותם לגבי המשימה", אמר גורם בכיר לעיתון. עוד נחשף כי המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור שנמשכה כ-60 שעות, צרכו קוקאין וסמים ממריצים אחרים על מנת להישאר ערים במהלך הלחימה. כוחות הביטחון מצאו מזרקים וציוד אחר המשמש לצריכת סמים בזירות הפיגועים השונים. בנוסף, השתמשו המחבלים בסטרואידים כדי לחזק את הכושר הגופני שלהם לקראת המשימה. "מצאנו מזרקים שכללו שרידים של קוקאין ו-LSD ושרידי סמים בדמם", אמר אחד הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully