וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נענה לטרוריסטים בעינויים של מעשים טובים"

עדי שמחוביץ

2.12.2008 / 13:56

מספר רבנים הספידו את בני הזוג הולצברג שנרצחו במומביי, ותיארו זוג שרק רצה לעזור לזולת. הם הבטיחו להוות משפחה לבן היתום

אלפי בני אדם הגיעו היום בצהרים (שלישי) להשתתף בטקס האשכבה לרב גבריאל הולצברג ואשתו רבקה, בכפר חב"ד. לאחר הטקס, יועברו לקבורה בהר הזיתים בירושלים. מספר רבנים מקהילת חב"ד ספדו להם.

"למה? למה זה הגיע לנו?" קרא הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבה של כפר חב"ד. "השליח והשליחה, אין ספק כי יגיעו מיד לפני כסא הכבוד. הם יזדככו באופן כזה שאף אחד בישראל לא זוכה בזה. בשם כל הקהל הקדוש הזה אנו ממנים אותם כשלוחים לפני כסא הכבוד".

"גבי, רבקי, הכרתי אתכם", ספר רב 2. "הם היו כאלה אנשים מיוחדים, שבחיים לא אמרו לא לאף אחד. אין דבר שהם לא יכלו לעשות. ועכשיו אתם יכולים לומר – עשינו את שליחותנו – אבל למה קטעת את שליחותנו בכזאת דרך אכזרית? אני יכולה לדמיין את השעות האחרונות של גבי ורבקי. גבי הביא אור למקומות המושחתים בעולם".

"המשפחה – אין לי מה להגיד לכם", המשיך 2. "אין מילים. זה לא הזמן לחשוב, זה הזמן לעשות. אנחנו נענה לטרוריסטים – לא נלחם בהם ברובים, רימונים וטנקים – רק עינויים של מעשים טובים". על בנם של הזוג שמה, שניצל, סיפר: "אני זוכר שצבי התקשר אליי מיד אחרי שמשה נולד – הוא היה בבת עיניהם. מוישל'ה – אין לך אבא ואמא חיים שיחזיקו אותך על הידיים ויגידו לך שמע ישראל. אין לך אמא שתחבק אותך". הוא הבטיח שחסידות חב"ד כולה תהיה מעתה משפחתו של הילד.

גם רבי 3 ספד לזוג: "כולנו באנו לכאן ללוות את הקדושים והטהורים הרב צבי ואשתו. השם יקום דמם, שמסרו את נפשם למען עם ישראל. צבי ורבקי – יצאתם לשליחות, עזבתם את ארץ הקודש, נסעתם למקום של שממה. המטרה היחידה היתה להאיר את המקום באהבת ישראל ובאהבת האל. פגשתי צעירים שסיפרו לי שנסעו להודו לחפש את עצמם ומצאו בית עם אבא ואמא – גבי ורבקי. הם שירתו אותם, האכילו אותם – נתנו להם אהבה ומסירות. אותו הרב גרביאל היה שוחט, מנקה. הם אפו לחם במו ידיהם כדי שיהיה פת ישראל לכל אחד. מי יכול לתאר את המסירות הזאת? כשהודו להם הם אמרו אל תגידו לנו תודה – אנחנו רוצים להראות לכם אהבה וחסידות. זוהי מטרתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully