וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 17 נפצע קשה מפגיעת אבן בבית המריבה

יהושע בריינר

2.12.2008 / 12:16

תלמיד הישיבה פונה לביה"ח עם פגיעת ראש קשה. בתגובה, פתחו המתנחלים במהומות. "האחריות לפציעתו הקשה מוטלת על המשטרה"

(צילום: שי מכלוף ורויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל. קריינות: אילן שניג)

תלמיד ישיבה בן 17 נפצע היום (שלישי) באורח קשה מחוץ לבית המריבה בחברון מפגיעת סלע שנזרק לעברו על ידי פלסטינים. צוות מגן דוד אדום פינה את הנער עם פגיעת ראש לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. בעקבות פציעתו פתחו המתנחלים במהומות קשות. "האחריות לפציעתו הקשה של יהודי מוטלת אך ורק על מג"ב והמשטרה שמגלים אזלת יד מדהימה בטיפול בפורעים הערבים שמיידים בלוקים מהגגות", אמרו גורמים ביישוב היהודי בחברון. "לא נשתוק על האירוע הקשה הזה".

בעקבות פציעתו של הנער, השתלט צה"ל על הבית שממנו נזרקו האבנים שפגעו בו. יחד עם זאת, איש מבעלי הבית לא נעצר והדבר ליבה עוד יותר את זעמם של יושבי בית המריבה. אנשי הבית אמרו לוואלה! חדשות כי "לא יתכן שעוצרים יהודים בזמן שפורעים ערבים זורקים בלוקים ואיש מהם לא נעצר". במקביל, מתנחלים יידו אבנים לעבר כלי רכב של מג"ב סמוך לבית המריבה. מוקדם יותר, מתנחל רעול פנים ניקב צמיגים של כלי רכב צבאי במקום.


בתוך כך, הכריז הבוקר צה"ל על אזור בית המריבה בחברון כשטח צבאי סגור. הצו, החתום על ידי מפקד אוגדת איו"ש תא"ל נועם תיבון, אוסר על כניסת ישראלים לאזור שבין הכניסה לחברון לבין פאתי בית המריבה. כעת ישנם כאלף איש בבית המריבה ורבים עושים את דרכם למקום, אולם הם הם נחסמים על ידי כוחות גדולים של מג"ב.

14 פעילי ימין עוכבו לחקירה בעקבות המהומות. בין המעוכבים, נעם פדרמן שעוכב על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. המתנחלים מדווחים גם על שמונה פצועים כתוצאה מאלימות המשטרה וידויי אבנים של פלסטינים.

ח"כ אריה אלדד (התקווה) מסר בתגובה להכרזה על בית המריבה כשטח צבאי סגור כי "אסור לפנות את 'בית השלום'. אסור להניח לספין פוליטי של אהוד ברק למנוע מיהודים לקנות בית ולגור בו בכל מקום בארץ ישראל. אולם אסור גם להניח למאבק על 'בית השלום' לגרום לשפיכות דמים. מי שרוצה שחברי כנסת ומנהיגי ציבור יעמדו בין התושבים והיס"מ ויספגו בגופם את אלימות היס"מ, חייב להביא אל הבית דמויות הנהגה שהנוער נשמע לקריאתו ולקולו".

לילה של עימותים

העימותים בין מתנחלים לבין פלסטינים החלו כבר אתמול. בעקבות שמועות על כוונת כוחות הביטחון לפנות את בית המריבה במהלך הלילה, מאות אנשים החלו לזרום לכיוון חברון, במטרה למנוע את הפינוי, ונערכו הפגנות ברחבי יהודה ושומרון.

עוד בשעות הבוקר העביר מטה הפעולה של יושבי בית המריבה הודעה דחופה הקוראת לציבור להגיע לשהייה של 48 שעות במבנה. הודעת ה"הקפצה" הועברה דרך מכשירי הביפרים, מסרונים ודרך רשת האינטרנט.

במהלך היום התבצרו כ-2,000 איש בתוך הבית, הוכנס ספר תורה לתוך הבית ונחנך בית מדרש. המתבצרים אמרו לוואלה! חדשות: "אנחנו לא נזוז מכאן גם במחיר של אלימות קשה. מדובר בסמל של ההתישבות היהודית בארץ ישראל שנקנה במלוא הכסף ואנחנו לא נלך היום כצאן לטבח".

במשך הלילה, מאות צעירים נכנסו לבית העלמין המוסלמי שסמוך לבית המריבה לאחר שאחד הצעירים זיהה במקום מספר פלסטינים. במקום התפתחו מהומות וידויי אבנים, הצעירים החלו לנפץ את המצבות במקום. חיילי מג"ב ניסו להשתלט על מאות המפגינים בעזרת רימוני הלם. אף אחד מהמתפרעים לא נעצר.
מן העבר השני, פלסטינים רגמו באבנים את אחד האמבולנסים שנמצא במקום. חיילי צה"ל פרצו לבתים במטרה לעצור את יידוי האבנים.

בנוסף, במשך הלילה מתנחלים חסמו צמתים מרכזיים ברחבי הגדה וצעדות יצאו מיישובים ברחבי השומרון לכיוון חברון.
עשרות מתנחלים מאלון מורה תקפו מספר שוטרי מג"ב במחסום חווארה. המשטרה עצרה 11 מתוכם לחקירה. מתנחלים מיצהר ניסו להצית הערב מטע זיתים בכפר בורין הסמוך. הם הגיעו למטע הזיתים שבבעלות פלסטינית מתוך כוונה להציתו. הם זוהו על-ידי תצפית של צה"ל ונעצרו. במקביל, נרשמו דיווחים עלי ידויי אבנים לעבר בתים פלסטינים בחברון ורכבים פלסטינים שנסעו בכביש 60.

בתגובה לאירועים, הודיע אירגון "יש דין" כי "התפרעויות המתנחלים בגדה וידויי האבנים אל עבר רכבים פלסטינים הם אירועים בלתי נסבלים. על מערכת הביטחון למנוע 'ליל בדולח' ולעצור את האנשים המתפרעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully