וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חבר הכנסת הכי "ירוק"?

אייל דץ

2.12.2008 / 7:19

לקראת הבחירות ההולכות ומתקרבות, מפרסמים הארגונים הסביבתיים את דירוג חברי הכנסת הפעילים ביותר בתחום איכות הסביבה

לכבוד הבחירות ההולכות ומתקרבות החליטו הארגונים הסביבתיים לסייע לציבור המצביעים ולדרג את חברי הכנסת על פי מידת החקיקה הסביבתית שהם קידמו בכנסת האחרונה. ארגון "אדם טבע ודין" פרסם דו"ח לסיכום פעילות הכנסת ה-17 שבו מצביע הארגון מצביע על מספר חברי כנסת מובילים בתחום החקיקה הסביבתית בכנסת. חברי הכנסת שקיבלו את הציון הגבוה ביותר הם דב חנין (חד"ש), ח"כ אופיר פז-פינס (עבודה), ח"כ משה גפני (אגודת ישראל), וחבר הכנסת מיכאל מלכיאור (מימ"ד), שיחד עם מספר חברי כנסת נוספים קיבלו צל"ש מיוחד על פעילותם הפרלמנטרית לקידום נושאים סביבתיים.

ציון לגנאי קיבלה יו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק, זאת בשל מה שמכנים בארגון "שתי החלטות בלתי ראויות שקיבלה מבחינה סביבתית".. הראשונה לדבריהם היא "החלטתה של איציק למנות את נציב הדורות הבאים כנדרש ממנה בחוק" והשנייה, "הקמתה את ועדת ההסכמות שעצרה את הליך החקיקה של מספר הצעות חוק סביבתיות חשובות אחרות".

הדו"ח מסכם את פעילות הכנסת בתחום איכות הסביבה במהלך תקופת כהונתה של הכנסת ה-17, ממרץ 2006 עד אוקטובר 2008. ההישגים של הכנסת נמדדים על-פי מגוון רחב של קריטריונים: קידום הצעות חוק בקריאות השונות, הגשת שאילתות, הגשת הצעות לסדר היום, הצבעות ועוד.

גם ארגון הסטודנטים "מגמה ירוקה" יצא ביוזמה דומה. הארגון פרסם "דפי מועמדים", של חברי הכנסת השונים, כאשר בכל אחד מהם מפורט מה נעשה בתחום העשייה הסביבתית, יוזמות חקיקה, הצבעות בולטות ועוד. דפי המועמדים מפורסמים באתר הארגון.

אביעד נבו, פעיל מגמה ירוקה אמר כי "המטרה בפרסום דפי המועמד היא, שציבור הבוחרים יקבל תמונה אמיתית שאינה מעורפלת, של המועמדים, ומתוך כך יידע אילו מהם קידמו בתפקידיהם מדיניות אוהדת סביבה ושמרו על איכות החיים של הציבור בישראל, ואילו מועמדים פעלו מתוך אינטרסים זרים הפוגעים במים, באוויר ובקרקע של כולנו. בנוסף לכך, אנו מבקשים להראות למועמדים המבקשים את אמון הבוחרים, שהם נמצאים תחת עינו הבוחנת של הציבור, ולעודד אותם לקדם מדיניות אוהדת סביבה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully