וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הנחה: הפריימריז - ביום חמישי

פנחס וולף ונעמה טלמור

2.12.2008 / 15:52

יו"ר העבודה הצטרף לקריאות של בכירים במפלגה לערוך את הפריימריז לפני חג הקורבן. ההצבעה צפויה להיות ידנית

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

.

יושב ראש מפלגת העבודה אהוד ברק הנחה את מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל לערוך את הפריימריז במפלגה ביום חמישי הקרוב. ההצבעה צפויה להיות ידנית, כדי לסיים את ההליך באופן המהיר ביותר.

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, אמר הערב במסיבת עיתונאים כי "בהתחשב בחג הקרבן הקדוש למוסלמים ובהתאם לבקשת יו"ר המפלגה אהוד ברק החליטה ועדת הבחירות לקיים את הפריימריז ב-4 דצמבר 2008 החל משעה 12:00". כבל הוסיף כי "קריסתה של מערכת המחשב וכישלונה של החברה המתפעלת מחייבים אותנו לחזור לשיטה הידנית".

כבל דחה את הקריאות לקחת אחריות אישית. "אני יודע אחריות מהי. אבל אינני צריך לקפוץ בכל פעם ופעם ולקחת האחריות כשהפעם ברור לכולם שהכשל הוא כשל מערכתי של החברה. במשך חודש וחצי בדקנו את המערכת. ביצענו כל בדיקה אפשרית, הבאנו מומחים, החברה הציגה לנו פיילוטים שבכולם הוכח שהמערכת עובדת גם בעומס. אבל קרה מה שקרה ואפילו מנכ"ל החברה התקשר אליי ואמר שהכישלון הוא שלהם".

בכירי המפלגה לחצו

מוקדם יותר בכירים בעבודה הביעו את התנגדותם להחלטתה המקורית של ועדת המפלגה, לפיה הפריימריז יתקיימו ביום רביעי. "כל דחייה תגרום נזק קשה למפלגה. יש לעבור את המשבר ולהשלים את התהליך בהקדם האפשרי", מסרו בהצהרה משותפת חברי הכנסת אופיר פינס, שלי יחימוביץ ושר הרווחה יצחק הרצוג. השלושה קראו לערוך את הפריימריז ביום חמישי הקרוב או ביום ראשון.

גם נציגי המגזר הערבי במפלגה, ח"כ נדיה חילו וח"כ שכיב כנאן התנגדו לעריכת הפריימריז ביום רביעי. ח"כ חילו גם דרשה לקיים את הפריימריז במסגרת חברי מרכז בלבד ולא כבחירות פתוחות לכלל המתפקדים. "אני מרגישה מבוישת", אמרה לוואלה! חדשות. "הכנו אנשים והם התאכזבו, המוטיבציה של הבוחרים יורדת. האם צריך כעת להתכונן שוב, לאחר שהמתפקדים הפסידו כבר יום עבודה?".

במפלגת העבודה האשימו את "חברת טלדור" בכשלים שהתגלו במהלך היום בהצבעה הממוחשבת. דובר מפלגת העבודה ליאור רוטברט, מסר כי למפלגה טענות קשות נגד חברת "טלדור" ש"נכשלה בתפעול עמדות ההצבעה הממוחשבות. נעשו עשרות טסטים והחברה הראתה מצגות כדי להמחיש את יכולתה לבצע את הבחירות, אולם במבחן המעשה היא נכשלה".

מחברת "טלדור" נמסר כי "מדובר במערכת חדשנית ראשונה מסוגה בישראל אשר עברה מספר פיילוטים בהצלחה טרם הפעלתה. לצערנו התגלו היום תקלות בהפעלת מערכת ההצבעה הממוחשבת שלא נצפו מראש, לרבות תקלות תקשורת ותקלות תפעול. חברת טלדור קיבלה היום את החלטת מפלגת העבודה על עצירת הפריימריז בשיטה הממוחשבת. חברת טלדור תתמוך במפלגת העבודה עם החלטתה לקיים את הפריימריז במתכונת ידנית במועד החדש שנקבע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מביך ומבייש"

"זה מביך ומביש," אמר סגן שר הביטחון מתן וילנאי. "התקלה שקרתה היא לוקסוס שמפלגת העבודה לא יכולה להרשות לעצמה". לטענתו, כבר לפני שבוע הוא התריע על תקלות אפשריות ולכן ביקש לקיים הצבעה ידנית.

אבי שקד, שהתמודד על מקום ברשימת המפלגה לכנסת, אמר כי "מדובר בשערורייה שאין כדוגמתה. ביקשתי שיבדקו ויעשו טסטים ואמרו לי שזה יעבוד. כשאני מעלה משהו בחברת ההייטק שלי, אני בודק מוצר שלושה חודשים לפני הביצוע. המפלגה חסכה בכספים ועכשיו מאשימים את הש.ג (טלדור) במקום את ועדת הבחירות".

יריב אופנהיימר, המתמודד אף הוא לרשימה, דורש לקיים את הבחירות עוד השבוע. לדבריו, "צריך לעשות זאת כדי לצאת למערכה האמיתית מול הליכוד. כל יום שעובר מפריע למפלגת העבודה להתחדש ולהציג נבחרת ראויה לציבור".

מפלגת העבודה היא המפלגה הראשונה שבה אמור היה להתקיים תהליך פריימריז לקראת בחירות 2009. הבוקר נפתחו אתרי ההצבעה של המפלגה בשעה 10:00 אך חלקם קרסו תוך שעה. בכמה מוקדי הצבעה בירושלים, ברחובות, בתל אביב, ובמגזר הערבי והדרוזי נרשמו תקלות במערכת הממוחשבת.

בין השאר, נרשמו תקלות בפתיחתן של כמה עמדות הצבעה ברחבי המדינה. בנובף, ממטהו של השר בנימין בן אליעזר התקבלו דיווחים על כך שבוחרים לא מצליחים לסמן את בן אליעזר במערכת. בשל התקלות מתפקדים שבאו להצביע עזבו את אתרי ההצבעה מבלי לממש את זכות ההצבעה שלהם.

פרסום ראשון: 13:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully