וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין חיה כזו ניסוי בעובר ללא אישור"

נעמה טלמור

1.12.2008 / 20:10

בעקבות החשד כי ביה"ח הדסה ערך ניסויים בעובר ללא הסכמת הוריו, מנסה פרופ' מוטי רביד להסביר איך והאם דבר כזה יכול להתרחש

פרופסור מוטי רביד, מנהל בית החולים "מעיני ישועה", מנסה להסביר איך והאם יכול להיווצר מצב בו נעשה ניסוי בעובר ללא הסכמת ההורים. זאת, בעקבות המקרה בו נמצא עובר בירושלים שמת לפני 11 שנה ושימש על פי החשד את בית החולים "הדסה עין כרם" למטרות מחקר ללא אישור ההורים.

"בית החולים הדסה עין כרם הוא מקום מסודר. אם הורים חותמים על תופס של תרומת הגופה למדע, אז זה מה שעושים איתה ואם איש איננו חותם - אין חיה כזאת", אמר פרופ' רביד בשיחה עם וואלה! חדשות.

רביד מסביר כיצד יכול להיות שתינוק שנולד לפני 11 שנה נשאר בשלמותו. "יכול להיות שאם זה אותו עובר שנולד לפני 11 שנה, הוא הוחזק בפורמלין (חומר משמר) ולכן נשמר בשלמותו", אמר. לדבריו, ,עובר יכול להחזיק בפורמלין עשרות שנים. אולם מה שלא הגיוני בסיפור הזה הוא שאם אכן המטרה היתה להשתמש בעובר לצרכי מחקר, אזי העובר לא היה נשאר בשלמותו, שכן במהלך שיעורי אנטומיה, לדוגמא, סטודנטים לרפואה מנתחים את העובר.

רביד טוען עוד, שבאופן תיאורטי כן יכול להיות שמישהו חתם על הרשאה למחקר אבל לא עשו בזה כל שימוש. "מה שאני לא מבין שאם אכן החשדות נכונים, למה משהו נזכר פתאום לזרוק את העובר". לדבריו, אם זה היה במקום ציבורי כמו הדסה, מן הסתם היתה צריכה להיות הרשאה להכניסו לפורמלין, כי אחרת זה לא הגיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully