וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס: "העבודה לא תהיה בממשלת נתניהו"

1.12.2008 / 19:20

ח"כ פינס תקף בראיון לוואלה! חדשות את קדימה ואת התארגנות השמאל החדשה: "בסוף תהיה נדידה הביתה למפלגת העבודה"

"העבודה לא תשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו". כך אמר ח"כ אופיר פינס בראיון לוואלה! חדשות. לדבריו, "נעשה הכל כדי שנתניהו לא יהיה בשלטון כי הימים הנוראיים של הליכוד בשלטון השאירו נזקים אדירים והציבור צריך לזכור מה היה בימים הגרועים ההם. אין לנו שום כוונה לקבל את המצג שנמצא בסקרים". עם זאת, לדברי פינס "אנחנו לא מפחדים מישיבה באופוזיציה. לא נהיה בממשלת נתניהו, אם חס וחלילה הוא ייבחר. אנחנו יכולים לשרת את הציבור מכל מקום, והוכחתי את זה".

הסקרים מראים תבוסה צורבת למפלגת העבודה. 8-12 מנדטים. בן גוריון היה מתהפך בקברו לו ידע לאן הגיעה המפלגה שהקים. לכאורה, קדימה תופסת היום את המשבצת של מפלגת המרכז-שמאל הגדולה. מצד שני, יש את תנועת השמאל החדשה שהקים יו"ר מרצ חיים אורון כדי לקושש קולות נוספים עבור מרצ.

פינס תוקף את שתיהן. "קדימה היא מצג שווא", הוא אומר. "זו מפלגה שבוודאי המרכז-שמאל הישראלי לא יכול לסמוך עליה. מי שראה את מופז מסרב להכריז שהוא לא יעבור לליכוד, יכול להבין את העניין. זה נכון שלבני שונה ממופז, אבל בקדימה יש ערב רב של דעות. היא מפלגה של טרמפיסטים. גם בנושא הכלכלי, קדימה מדברת לפחות בשלושה קולות ויש בלגן לא נורמאלי שם. בסופו של יום, אני מעריך שתהיה נדידה הביתה לעבודה. למרות שיש מאיתנו אכזבה מסוימת, יש הכרה שאנחנו הכתובת האותנטית של המחנה הזה. מי שיצביע עבור קדימה מסתכן בכך שהמפלגה תחצה את הקווים ונציגיה ישרתו ממשלה ימנית".

התארגנות השמאל החדשה גיבשה סביבה לא מעט פורשי העבודה. הם דיברו על עמי איילון ורצו גם את אופיר פינס, אולם הוא החליט להישאר בבית, בעבודה. עכשיו הוא תוקף: "כל מה שמרצ מנסה לעשות זה להשיג עוד מנדט או שניים לכנסת תחת יומרה שהיא אלטרנטיבה לשמאל. היא לא יכולה להיות מפלגת השלטון מול מחנה הימין. הם יודעים את זה. אולי ההתארגנות תשרת אותם לטווח הקצר, אבל באופן אמיתי הדבר הזה מסוכן כי הוא גורם להחלשת המפלגה הראשית של המחנה. אני מקווה שתמונת המצב תתבהר, ושהציבור יבין שאסור להביא את העבודה למקום שהיא לא תוכל להיות אלטרנטיבה לימין ולנתניהו".

"ברק כועס על עצמו שלא פרש מהקואליציה"

עם זאת, אי אפשר להתכחש לעובדה שמפלגת העבודה הביאה על עצמה את המפלה הצפויה עבורה. בשנה האחרונה ניקרו כמה וכמה הזדמנויות בדרכו של יו"ר העבודה אהוד ברק כדי להחליש את קדימה בצורה ניכרת ולהעלות את מפלגת העבודה על הגל.

אחת ההזדמנויות היתה באמצע 2007. בסוף מאי של אותה שנה נערכו הפריימריז לראשות מפלגת העבודה. ההפרש בין ברק לעמי אילון היה מזערי. פינס זכה בשמונה אחוזי תמיכה בלבד והחליט לתמוך בברק בסיבוב השני לראשות המפלגה. התמיכה ניתנה לא לפני שברק הבטיח במסיבת עיתונאים משותפת עם פינס להביא להחלפת הממשלה לאחר פרסום דו"ח וינוגרד המלא. הזמן הגיע, הוועדה לא דיברה מספיק בתקיפות וברק ניצל את ההזדמנות להישאר בממשלה.

ח"כ פינס, האם יש בך כעס על ברק עכשיו? אולי זאת אחת הסיבות שדרדרו את המפלגה למצבה הנוכחי?

"הוא כועס על עצמו היום בדבר הזה. אבל זהו חלב שנשפך, צריך רק ללמוד מכך ולהפיק לקחים. גם אם דברים נעשו בצורה לא נכונה, אין זה משנה את העובדה שאנחנו צריכים להיות הכתובת הראשית של מרכז השמאל. לא תהיה כתובת אחרת, ייוצר וואקום. אין שום סיכוי בעולם שקדימה תלך לאופוזיציה. הרי היא נולדה כחבורה של אנשים שבאו לטובת שלטון".

"לתת למשטרה מעמד כמו של צה"ל"

אופיר פינס, בן 47, נכנס לכנסת לראשונה לאחר בחירות 1996, והוא נחשב לאחד מחברי הכנסת המוערכים של מפלגת העבודה. פינס כיהן גם כשר הפנים וכמזכ"ל מפלגת העבודה. בתחילת הכנסת ה- 17, פינס כיהן כשר המדע והטכנולוגיה, אולם לאחר מספר חודשים הוא פרש מהממשלה בשל כניסתה של מפלגת ישראל ביתנו אליה.

בפברואר 2007 הוא נבחר לכהן כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת. במסגרת תפקידו, הוא ניהל דיונים על פעילות המשטרה בפיגועי הטרור בירושלים של השנה האחרונה, ובראשם הפיגוע בישיבת מרכז הרב, וגם על המלחמה בפשיעה של העולם התחתון. כאחד שראה מקרוב את עבודת המשטרה, לפינס יש עמדה ברורה היכן צריך להתמקם נושא ביטחון הפנים בממשלה הבאה.

"הכרחי שבממשלה הבאה נושא ביטחון הפנים והביטחון האישי יהיה בסדר עדיפות הרבה יותר גבוה ממה שהוא היה בכל הממשלות הקודמות", הוא קובע. "נושא המשטרה לא זכה לסדר עדיפות נכון ואנחנו משלמים על כך מחיר יקר. הפשע הוא ברמות מאוד גבוהות. היום ראש ממשלה בישראל צריך לתת למשטרה את המעמד שיש לצה"ל. משטרת ישראל צריכה להיות מסוגלת לשמור על החוק והסדר של הממשלה. אולי כדאי לאחד את משרד המשפטים וביטחון הפנים, והמשרד המאוחד צריך להיחשב לאחד המשרדים הבכירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully