וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של הולצברג: ”נמשיך את השליחות במומביי”

עדי שמחוביץ

2.12.2008 / 15:32

האב ספד לרבקה וגבריאל הולצברג שנרצחו בפיגוע במומביי. אלפי בני אדם השתתפו בטקס האשכבה של השניים בכפר חב”ד

(צילום: נעם כהן ורויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

אלפי בני אדם השתתפו היום (שלישי) בטקס האשכבה לרבקה וגבריאל הולצברג שנרצחו בפיגוע בבית חב"ד במומביי. בטקס בכפר בחב"ד השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו והרבנים הראשיים לישראל. מוקדם יותר נערכה הלוויתם של יתר נרצחי הפיגוע.

נשיא המדינה שמעון פרס נשא דברים בטקס ואמר: "לפני מספר ימים, העם היהודי ענה לשאלה אחת של ילד קטן, של מוישי, "מדוע אמא שלי נרצחה? כל מי שיש לו ילד חייב לשאול את השאלה הזאת. העולם לא יוכל להיות עולמם של אנשים, של מאמינים, של בני אדם הגונים, עד שתינתן תשובה. אנחנו יודעים גם שצריך לתת תשובות לשאלות".

בדבריו על הזוג הולצברג אמר הנשיא פרס כי "ראיתי את פניה של רבקי, את פניו של הרב הולצברג, אנשים כל כך מצניעי לכת, מאירי פנים, אנשים שלא היה להם להם כלום ונתנו את הכל עם נדיבות בלתי רגילה. אנשים שלא הלכו לחפש עושר ויוקרה. הפעם השאלה מחכה לתשובה. בכל העולם יש בתי מלון, בתי תפילה, בתי ילדים, אפשר להגן על כולם? העולם מתחלק לשניים: אלה שמוכנים לירות ללא הבחנה ואלה שרוצים בעולם פתוח של בני אדם שכולם נבראו בצלם אלוהים. אי אפשר להגן על כולם, אבל אפשר וצריך להפסיק את הפראים האלה. הדרך להגנה היא לעקור הטרוריסטים האלה מהשורש".

בתוך כך, שמעון רוזנברג, אביה של רבקה הולצברג, הצהיר כי יחליף את בתו וחתנו כשליח חב"ד במומביי. רוזנברג ספד לבתו בטקס האשכבה: "רבקי, היית בחודש החמישי להריונך. השליחות לא נפסקת. אני, אמא והמשפחה נמשיך את השליחות".

"מסרו את נפשם למען ישראל"

הרב הראשי לישראל יונה מצגר הודה בדבריו למטפלת ההודית ש"הצילה את מוישי" ואמר: "הפילו את התמונה של הרבי, אבל לא הצליחו לסדוק אותה. איש לא יעשה בנו סדקים, איש לא ישבור אותנו, אני קורא לשרי הממשלה שנמצאים כאן בשם הרבנות הראשית לישראל: תדאגו שבכל בתי חב"ד תהיה שמירה".

דודה של רבקה, רבה של מגדל העמק דוד גרוסמן, אמר במהלך טקס האשכבה כי "השניים מסרו את נפשם למען עם ישראל. צבי ורבקי, יצאתם לשליחות, עזבתם את ארץ הקודש, נסעתם למקום של שממה והמטרה היחידה היתה להאיר את המקום באהבת ישראל ובאהבת האל. פגשתי צעירים שנסעו להודו לחפש את עצמם ומצאו בית עם אבא ואמא, גבי ורבקי. הם שירתו אותם, האכילו אותם, נתנו להם אהבה ומסירות".

מטוס חיל האוויר ועליו שש גופות הישראלים והיהודים שנרצחו בסדרת הפיגועים במומביי נחת אתמול בנמל התעופה בן גוריון. במקום נערך טקס רשמי בשדה התעופה בו השתתף גם נציג רשמי של הרבנות הראשית.

משרד החוץ הודיע אתמול כי הישראלי האחרון שנעדר בהודו יצר קשר עם בני משפחתו. לדברי המשרד, אין עוד ישראלים נעדרים במדינה. יוסי לוי, דובר המשרד, אמר לוואלה! חדשות כי "העובדה שהנעדר האחרון אותר בשלום מעניקה לנו אנחת רווחה קטנה בימים קשים שכאלו".

בטקס שנערך אתמול בבית הכנסת "כנסת אליהו" במומביי, לזכרם של ששת הישראלים שנהרגו, משך את תשומת לבם של הנוכחים משה, בנם של הרב גבריאל ורבקה הולצברג שנהרגו בפיגוע. משה בן השנתיים, שנותר יתום, צעק "אמא, אמא", והביא את הנוכחים לדמעות.

אביה של רבקה, הרב שמעון רוזנברג, ספד לבתו וביקש מהנוכחים בקול חנוק להמשיך את עבודתם של בתו וחתנו, והבטיח שבית חב"ד במומביי ימשיך לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully