וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובר שימש למחקר והושלך בבית קברות

נתיב נחמני ונעמה טלמור

1.12.2008 / 17:42

המשטרה איתרה את הורי העובר שנמצא בירושלים. בחקירה סיפרה האם כי ילדה עובר לפני 11 שנים בהדסה עין כרם והשאירה את סידורי קבורתו לביה”ח. נבדק חשד כי ביה”ח השתמש בו למטרות מחקר ללא אישור. משרד הבריאות: נסייע בחקירה

חשד למחדל חמור בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. חוקרי מרחב ציון של משטרת מחוז ירושלים איתרו את הורי התינוק המת שנמצא הבוקר (שני) בתוך מיכל בבית העלמין בגבעת שאול. מחקירת ההורים עולה כי העובר נולד מת בבית החולים הדסה עין כרם לפני למעלה מעשר שנים. איתור ההורים התאפשר לאחר שהתינוק הועבר למכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם צוות זיהוי פלילי הצליח לפענח מדבקה שהיתה על הקופסא בה נמצא התינוק. על המדבקה היה שם משפחתו ומספר תעודת הזהות שנמחק כמעט לגמרי עם השנים.

לאחר גילוי זהותו, זומנו הורי התינוק לתחנת המשטרה, שם העידה האם כי ילדה את העובר מת לפני כ-11 שנים, כשהיתה בחודש השמיני להריונה. במצב כזה נשאלים ההורים האם ברצונם לקבור את העובר המת בעצמם או שמא הם מעדיפים כי יקבר על ידי בית החולים בקבר משותף. לדברי האם, היא בחרה להשאיר את סידורי הקבורה לבית החולים. עם התפתחות החקירה בדקו במשטרה את האפשרות כי גופת העובר לא נשכחה בבית החולים בטעות. החוקרים העבירו את ממצאי החקירה להמשך טיפול במשרד הבריאות, ועולה החשד כי בית החולים השתמש בגופת הוולד למטרות מחקר ללא ידיעת ההורים. אחד הממצאים שתומך בגרסה זו הוא שהעובר נמצא בצנצנת ובה נוזל שנועד לשמר רקמות.

ההורים, שזומנו לתחנה, הביעו זעזוע רב מכך שבנם לא נקבר כפי שנאמר להם והופתעו משאלות החוקרים. משרד הבריאות לא הכחיש את החשדות והבהיר חד משמעית שהמשטרה היא זו שצריכה לבדוק את הנושא, אולם ציין כי יעמיד כל איש מקצוע שצריך לצרכי החקירה.

דלי בין המצבות ובתוכו העובר

צוות של מגן דוד אדום, שהוזעק הבוקר להר המנוחות בגבעת שאול בירושלים, מצא במקום גופה של תינוק. עובד מצבות זיהה את גופתו בתוך דלי שהוצב במקום. כוחות רבים של משטרה הוזעקו למקום וצוות מגן דוד אדום ירושלים קבע את מותו של התינוק.

פראמדיק של מגן דוד אדום, דרור עיני, סיפר לוואלה! חדשות כי "נקראנו למקום בעקבות הודעה על תינוק מחוסר הכרה. כיוונו אותנו בין המצבות וראינו את הדלי. בתוך הדלי היה משהו שנראה כמו עובר בחודש שמיני או תשיעי. לא היה לנו הרבה מה לעשות ונאלצנו לקבוע את מותו. התחושה היתה של בחילה, לא מגיע לילד בגיל אפס להתחיל כך ולסיים כך את החיים".

בבית החולים הדסה טוענים כי אף גורם לא פנה אליהם בעניין זה והכחישו כל קשר למקרה. מבית החולים נמסר כי הנוהל במקרים כאלו הוא "העברה מסודרת של רקמות המוצאות בניתוח ונפלים לידי החברה קדישא שבאחריותה נמצא נושא הקבורה. בית החולים פועל בנושא זה בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully