וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: קלינטון תהיה מזכירת המדינה

עידן דורנר

1.12.2008 / 17:46

אובמה כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על מינוי הצוות לביטחון לאומי שלו. שר ההגנה גייטס ימשיך בתפקידו, נפוליטנו תהיה השרה לביטחון פנים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

נשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה הודיע היום (שני) על המינויים לצוות הביטחון הלאומי שלו. אובמה בחר ביריבתו לשעבר הילרי קלינטון לתפקיד מזכירת המדינה. שר ההגנה בממשל בוש רוברט גייטס יישאר בתפקידו גם בממשלו של אובמה. הצוות יוביל את מדיניות החוץ והביטחון בממשל החדש, וינהל את המלחמות בעירק ובאפגניסטן ובמאבק בטרור העולמי.

אובמה, שייכנס לבית הלבן ב-20.1.09, הודיע על המינויים במסיבת עיתונאים שכינס בשיקגו. מושלת אריזונה ג'נט נפוליטנו תמונה לשרה לביטחון פנים. אריק הולדר ימונה לתפקיד התובע הכללי. מפקד המארינס לשעבר ג'יימס ג'ונס ימונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי ואילו היועצת של אובמה לשעבר סוזן רייס תמונה לתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם.

אובמה אמר כי "הגיע הזמן להתחלה חדשה, לשחר חדש של מנהיגות אמריקאית, שתתמודד עם אתגרי המאה ה-21. מנהיגות אמריקאית המשלבת צבא, דיפלומטיה, אכיפת חוק וכלכלה". הוא הוסיף כי "הצוות שנאסף כאן היום מתאים במיוחד למשימה הזאת. הם חולקים את השקפת העולם הפרגמטית שלי לגבי שימוש בכוח, ולתחושת השליחות שלי לאור תפקידה של ארה"ב כמנהיגה בעולם". לדברי אובמה, הצוות מגביר את את היכולת שלנו להביס את אויבנו ולתמוך בחברינו. נחדש בריתות ישנות ונאמץ שותפויות חדשות".

"אספתי את הצוות הזה כי מדובר באנשים חזקים עם דעות עצמאיות. לדעתי כך מתקבלות ההחלטות הטובות ביותר. ההחלטות הגרועות בהיסטוריה התקבלו בגלל שכולם חשבו באותה צורה ולא התקיים דיון על דעות שונות. לכן אקבל בברכה דעות המנוגדות לשלי בבית הלבן. אך אני מצפה מהם ליישם במהירות כל החלטה שאקבל בסוף".

אובמה אמר כי יטיל על הצבא האמריקאי משימה חדשה ברגע שייכנס לתפקיד: "לסיים באחריות את המלחמה בעירק ולהעביר את השליטה הביטחונית במדינה לעירקים". הוא לא חזר על התחייבותו הקודמת להוציא את מרבית הכוחות האמריקאים מעירק בתוך 16 חודשים.

"יותר ידידים, פחות אויבים"

כשהציג את קלינטון אמר: "היא בעלת אינטילגנציה וקשיחות יוצאי דופן ובעלת מוסר עבודה גבוה... היא אמריקאית בעלת שיעור קומה והיא זוכה לאמון המלא שלי. היא מכירה את מרבית מנהיגי העולם, ותזכה לכבוד בכל בירה עולמית. יש לה את היכולת לקדם את האינטרסים שלנו ברחבי העולם".

לדבריו קלינטון, שתוותר על תפקידה כסנטורית ניו יורק כדי להצטרף לקבינט, "היא האדם המתאים לתפקיד שיפור התדמית של ארה"ב בעולם, סיום המלחמה בעירק, קידום השלום והגברת הביטחון שלנו, על ידי בניית עתיד לילדינו עם יותר שותפים ופחות אויבים".

קלינטון אמרה כי "אני מודה לאובמה על הכבוד שהעניק לי. אני מקבלת את התפקיד ואתן לו ולמדינה הזאת את הכל. קשה לי לעזוב את הסנאט, אך לאחרונה חשבתי על כוחותינו המשרתים בגבורה ברחבי העולם ומגנים על האינטרסים שלנו. חשבתי על המשבר הכלכלי ומשבר האקלים ועל האיומים הרבים הניצבים בפנינו. גורלה של אמריקה ושל הילדים שלנו יעוצב על ידי האתגרים האלה. לא ניתן לפתור אותם ללא העולם והעולם לא יכול לפתור אותם בלי ארה"ב".

"כשאזרחי ארה"ב בחרו באובמה לנשיאות, הם דרשו כיוון חדש לא רק בבית אלא בעולם כולו. אנו יודעים שהאינטרסים שלנו לא להיות מוגנים על ידי אמריקאים בלבד. אנו צריכים
לבנות עתיד עם יותר שותפים ופחות אויבים. בשעה שאנו נחושים להגן על חירותנו בכל מקום, אנו מושיטים יד לשלום. לכן אני מאמינה שהדרך הטובה להגן על המדינה היא להצטרף לאובמה ולצוות מזכירות המדינה. אני גאה להצטרף אליך למסע הזה. שאלוהים יברך אותך ואת כל המשרתים את המדינה שלנו", אמרה קלינטון.

שר ההגנה גייטס אמר, כי "לכבוד הוא לי שאובמה בחר בי להמשיך בתפקיד. אנו מעורבים בשתי מלחמות ויש לנו אתגרים רבים בבית ומחוץ לו. יש לנו אחריות לחיילים שלנו ועלי למלא את חובתי למדינה כפי שהם עושים זאת. להוביל את הכוחות האמריקאים היתה החוויה הטבה בחיי. זהו כבוד גדול עבורי לשרת אותם ויהיה לי לכבוד לשרת את אובמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully