וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: מפלגה דיגיטלית, רשימה אנאלוגית

1.12.2008 / 20:29

מחר יערכו הפריימריז של מפלגת העבודה באמצעות מערכת ממוחשבת שתאפשר לפרסם את התוצאות כשעה לאחר סגירת הקלפיות

מפלגת העבודה תהיה חלוצת הפריימריז לבחירות 2009. מחר (שני) ייפתחו הקלפיות של המפלגה בשעה 10:00 בבוקר ויינעלו כעבור כמעט 12 שעות, בשעה 21:30. כמעט 60 אלף מתפקדים יצביעו ב- 159 אתרי הצבעה עם 275 עמדות ממוחשבות, מקרית שמונה ועד אילת.

הודות למערכת הממוחשבת, הבוחרים יוכלו להצביע בכל אתר הצבעה, ללא קשר למקום מגוריהם. כך, לדוגמה, אם תושב דימונה יגיע מחר לירושלים הוא יוכל להצביע בבירה, משום שהמערכת הממוחשבת תזהה אותו אוטומטית. למניעת תקלות, יעמדו כמעט 50 עמדות הדרכה לרשות הבוחרים כדי שיוכלו ללמוד ולתרגל את שיטת ההצבעה וכך להימנע מטעויות בעת ההצבעה עצמה.

משטרת ישראל תסייע באבטחה ובשמירה על הסדר. קצין קישור בכיר של המשטרה יהיה במשך כל יום הבחירות במרכז השליטה והבקרה של הפריימריז, זאת לאחר שנעשו תדריכים משותפים ומקיפים בין ראשי מטה המפלגה לבין משטרת ישראל.

המערכת הממוחשבת תסייע למעקב יעיל אחר אחוזי ההצבעה במשך היום. בזכותה, התוצאות הסופיות של הפריימריז יתפרסמו כשעה לאחר סגירת הקלפיות.

הצבעות ממוחשבות נערכו לראשונה בישראל בבחירות לראשות הליכוד בשנת 2007. לאחר מכן, החל משרד הפנים בבדיקת האפשרות להחיל את השיטה גם על הבחירות הכלליות לכנסת ואולי גם על הבחירות לרשויות המקומיות. כרגע, בכל האופן, ההצבעה לכנסת תישאר במתכונת הישנה והטובה של פתקים ומעטפות.

תחרות קשה

הפריימריז במפלגת העבודה סיפקו הרבה כותרות. העימותים הפנימיים התחילו בוויכוח על אופן ההצבעה, החל בקריאות "לשכפל" את הרשימה הנוכחית וכלה בדרישות לביצוע פריימריז.

דרמה אחרת נמשכה כמעט שלושה שבועות. ב-6 בנובמבר, ועידת המפלגה אישרה לשריין לשר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר את מקום 6 ברשימת העבודה לכנסת. אולם בשבוע שעבר המוסד לבירור עתירות של המפלגה פסל את השריון של פואד והורה לערוך בחירות חשאיות. אלא שבינתיים, פואד החליט להתמודד כיתר המתמודדים ונסתם הגולל על השריון.

מתפקדי העבודה ידרגו רק את 27 המקומות הראשונים של הרשימה. היתר ידורגו על ידי היו"ר אהוד ברק והמזכ"ל איתן כבל. כך, מפלגה, שהייתה עד לפני כמה שנים אלטרנטיבה לשלטון, יודעת שגם בחלומות הוורודים ביותר היא לא תעבור את הרף שמפלגת שלטון צריכה.

הרשימה הארצית תהיה מצומצמת ביותר והתחרות קשה. מקום ראשון משוריין ליו"ר המפלגה אהוד ברק, מקום 7 – למזכ"ל. מקומות 9,14,19 שוריינו לנשים, 12- לנציג המושבים, 13- לנציג הקיבוצים, 15- לנציג המגזר הערבי, 16- לנציג המגזר הדרוזי, 17- לנציג השכונות, 18- לעולים, ומקומות 20-27 – שוריינו למחוזות השונים. כך הרשימה הארצית נותרה מצומקת ביותר והיא מתרכזת בעיקר במקומות 2-6 ו-8-11.

שר החקלאות שלום שמחון מתמודד במסגרת מחוז המושבים. אין מולו מתמודד ולכן הוא זה שיתברג במספר 12 ברשימה, שנמצא נכון להיום על סף הריאלי. על מסגרת הקיבוצים מתמודדים אורית נוקד ונמרוד ויזנסקי. על פי הערכותיהם של פעילים במפלגה, סיכוייה של נוקד גבוהים יותר.

על עשרת המקומות הריאלים האחרים מתמודדים פוליטיקאים מכהנים, ביניהם השרים בנימין בן אליעזר, יצחק הרצוג ויולי תמיר, סגן השר מתן וילנאי, חברי הכנסת קולט אביטל, אבישי ברוורמן, נאדיה חילו, שלי יחימוביץ', אופיר פינס, עמיר פרץ, כמו גם מצטרפים חדשים, כמו יריב אופנהיימר, דניאל בן סימון, עינת וילף, אבי שקד ושמעון שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully