וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו העבירה מחאה רשמית לפקיסטן על הפיגוע

עידן דורנר

1.12.2008 / 17:10

ארה"ב הודיעה כי לא ידוע לה על מעורבות הממשל הפקיסטני במתקפה. בכיר במשמר החופים ההודי: "קיבלנו מידע מוקדם על הפיגוע"

משרד החוץ של הודו זימן היום (שני) את שגריר פקיסטן במדינה והביע בפניו מחאה רשמית על הפיגוע במומביי, שבוצע על ידי גורמים מפקיסטן, בו נהרגו 183 בני אדם. הודו הודיעה כי היא מצפה מפקיסטן לפעול בתקיפות נגד האחראים. פקיסטן הודיעה כי אין לה כל קשר לפיגוע.

בהודעה שפרסם היום הבית הלבן נאמר, כי נמשכת חקירת מתקפת הטרור במומביי, אך כי לא ידוע על כל מעורבות של ממשלת פקיסטן בפיגוע. "לא שמעתי דבר על מעורבות הממשל הפקיסטני במתקפה", אמרה דוברת הבית הלבן דנה פרינו. לדבריה, הממשל הפקיסטני התחייב לשתף פעולה עם ממשלת הודו במציאת האחראים למתקפה. "אנחנו מעודדים מההודעה שפרסמה פקיסטן לפיה היא מחוייבת לחקור את האירוע. אנו לא מצפים מהם לפחות מכך".

בתוך כך, בכיר במשמר החופים ההודי אמר היום כי לרשויות בהודו היה מידע מוקדם על מתקפת הטרור במומביי, מספר ימים לפני שיצאה לפועל, לפיו חמושים איסלמים עומדים לבצע פיגוע בעיר. גם הבעלים של מלון ה"טאג' מאהל", עליו השתלטו המחבלים במתקפה, סיפר אתמול כי קיבל התרעה על הפיגוע ולכן העלה את רמת הכוננות במקום.

"כן, למשמר החופים ולחיל הים היה מידע מודיעיני לפיו סירה של הארגון הפקיסטני 'לשקר אה טייבא' אמורה להגיע לחופי מומביי". אמר הבכיר, שביקש להישאר בעליום שם, לסוכנות הידיעות "רויטרס". לדבריו המידע התקבל שלושה ימים לפני המתקפה.

שמונה ימים לפני המתקפה התקבל מידע לפיו "האגף הימי" של "לשקר אה טייבא" מתכנן מתקפה בהודו. באותו מידע נודע כי הם מתכננים לפגוע במלון "אוברוי" שגם הוא הותקף בפיגוע. ארגון הטרור הפקיסטני עמד מאחורי הפיגוע בפרלמנט ההודי בשנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully