וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לרוצח השר רחבעם זאבי

עדי שמחוביץ

1.12.2008 / 14:57

עאהד עולמה הורשע ברצח זאבי ובהשתייכות לארגון טרור והוא המורשע שחותם את הפרשה. "עולמה עמד בראש קבוצת מרצחים והיה מהוגי תוכנית ההתנקשות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שני) את עאהד עולמה ברצח השר רחבעם (גנדי) זאבי וגזר עליו מאסר עולם. בנוסף נגזרו עליו חמש שנות מאסר נוספות בגין השתייכות לארגון טרור. "עולמה עמד בראש קבוצת מרצחים והיה מהוגי תכנית ההתנקשות", כתבו השופטים. "גזר דין זה חותם את שורת ההליכים המשפטיים אשר ננקטו כנגד כלל המעורבים ברצח שנתפסו והובאו לדין בישראל", כתב הרכב שופטים בראשות השופט צבי סגל.

עוד קבעו השופטים בגזר הדין, כי עולמה היה מבכירי הזרוע הצבאית של החזית העממית, עמד בראש המעורבים ברצח, נטל חלק מרכזי בתכנון ושילוח המרצחים לביצועו ובמילוטם לאחר מעשה. עו"ד אשרת שוהם מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי "היום נחתמה הפרשה העצובה של רצח השר זאבי. אף שעבר זמן, בסופו של דבר הנאשמים הועמדו לדין ונגזר דינם".

מאסר עולם גם לשולח הרוצחים

בחודש ספטמבר גזר בית המשפט מאסר עולם לשולח רוצחיו של רחבעם זאבי, מג'די רחימה רימאווי. בנוסף נגזר עליו עונש של 80 שנות מאסר על שורה ארוכה של ניסיונות רצח בפעילות טרור.

רימאווי הורשע לאחר שנמצא אחראי לשורה של פיגועים נוספים בשטח ישראל. הוא גייס מחבלים לארגון "החזית העממית" ושלח אותם להפעיל מכוניות תופת, לבצע פיגועי ירי ולהתנקש בחייו של השר זאבי ב-17.10.01. הוא נעצר על ידי הרשות הפלסטינית בפברואר 2002.

במאי האחרון נגזר מאסר עולם על באסל אסמאר. אסמאר הורשע ברצח השר זאבי, בניסיון רצח ובחברות בארגון טרור. בנוסף לרצח השר באוקטובר 2001 במלון "היאט", אוסמאר היה מעורב גם בהנחת מטעני חבלה ומכונית ממולכדת בגבעה הצרפתית בירושלים, חודש לפני. מפיצוץ המטענים נפצעו בני אדם רבים, ונגרם נזק לרכוש.

ארבעת חברי ארגון "החזית העממית" שהיו מעורבים ברצח זאבי עולמה עאהד, רימאווי מג'די, קורעאן חמדי ואסמאר, נעצרו לפני שנתיים, במרץ 2006, בפעולת צה"ל בכלא יריחו. ישראל הודיעה אז שהיא לא מכירה בהליכים המשפטיים שנקטה הרשות הפלסטינית, מכיוון שהסכם אוסלו מותיר את הסמכות לשפוט פלסטינים שפגעו בישראל בשטח ישראל בידיה, ושפטה אותם בעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully