וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קטאר הזהירה את חמאס ממבצע ישראלי בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.12.2008 / 14:17

מקורות המקורבים לארגון טוענים שבכיר חמאס הוזהר מהמשך ירי הקסאם. לדבריהם, הזרוע הצבאית אינה רואה עצמה מחויבת לפוליטית

קטאר העבירה לחמאס ולג'יהאד האיסלמי מסר מישראל, בו היא מזהירה את הארגונים שישראל תבצע פעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה, אם לא יפסיקו לשגר רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי. כך דיווחו היום (שני) מקורות המקורבים לחמאס ולג'יהאד לעיתון כוויתי.

המקורות מסרו לעיתון כי בעת ביקורו של בכיר חמאס מוחמד נזאל בקטאר, הזהירו אותו גורמים בכירים בממשל הקטארי כי ישראל מתכננת לבצע פעולה גדולה בעזה אם ירי הרקטות לעבר ישראל לא ייפסק. מקורות פלסטינים מסרו עוד לעיתון כי חמאס לא הצליח לשכנע את הארגונים הפלסטינים החמושים להפסיק לשגר רקטות.

"הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי היא אינה מחויבת יותר להוראות של הזרוע הפוליטית של הארגון בדבר הפסקת הירי", הוסיפו המקורות. הם ציינו כי הארגונים החמושים לא שוכנעו שיש להמשיך ולמלא אחר הסכם הרגיעה עם ישראל ולפיכך נאלצו בכירי חמאס בשטחים לבקש מהנהגת הארגון בדמשק להתערב ולשכנע את הפלגים להפסיק את הירי.

בתוך כך, מקורות מצריים בכירים העריכו בשיחה עם עיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי ישראל אינה מתכוונת לערוך מבצע צבאי נרחב ברצועת עזה. "לישראל יש שיקולים משלה. אפשר להעריך שהיא לא תערוך מבצע ברצועה שעלול לעלות באבידות בנפש", אמרו. יחד עם זאת, המקורות המצריים הוסיפו כי ייתכן שישראל תפעל באופן ממוקד בעזה כדי להשיג נקודות זכות בדעת הקהל הישראלית לקראת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully