וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרמן לא יורחק מהגדה: "עשו בי פוגרום"

עדי שמחוביץ ויהושע בריינר

1.12.2008 / 13:10

ביהמ"ש דחה את בקשת המדינה להרחיק את פעיל הימין מהגדה. פדרמן: "הפרקליטות והמשטרה מנסים לכסות על מעשיהם הנפשעים "

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: איילת שולמן)

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (שני) שוב את בקשת פרקליטות המדינה להרחיק את פעיל הימין נועם פדרמן משטחי יהודה ושומרון. המדינה הגישה לפני כחודש כתב אישום נגד פדרמן באשמת הכאת שוטרים בעת שהתנגד לפינוי ביתו, "חוות פדרמן", הסמוך לקרית ארבע. בעקבות כתב האישום ביקשה המדינה להרחיק את פדרמן משטחי יהודה ושומרון אך בית משפט השלום דחה את הבקשה. הפרקליטות הגישה בקשה חוזרת בעניין, אותה דחתה היום השופטת שולמית דותן.

בפסק הדין נכתב כי "על סמך הראיות החדשות מועלות שאלות מוצדקות העשויות לעורר ספק באשמת פדרמן בעבירה העיקרית, שהיא הכאת שוטרים. קשה להשתחרר מהתחושות המלוות את גרסתם של השוטרים. נסיבות מעצרו של פדרמן באו רק לאחר שנודע לו כי באו לפנות אותו ואת משפחות מביתם באישון ליל ולבצע את צווי ההריסה. מדובר בסיטואציה קשה לכל אדם הכופה עליו מעצם טיבה התנהגות בלתי שגרתית".

בתגובה להחלטה אמר פדרמן כי "הפרקליטות, המשטרה וכל האנשים הרעים שביצעו את הפוגרום הזדוני בצורה אכזרית באישון ליל מנסים לכסות על מעשיהם הנפשעים על ידי הגשות ובקשות שווא לבית המשפט. האמת תנצח והחווה תיבנה ותפרח".

ביקורת גם מהמחוזי

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה לפני כשבוע את הערר שהגישה המדינה לאחר דחיית הבקשה הראשונה. שופט בית המשפט המחוזי משה דרור מתח ביקורת קשה על המשטרה ואמר: "לא ברור מדוע היה צריך לנקוט במבצע של 100 שוטרים כדי לפנות אדם משטח צבאי". בתגובה אמר פרדמן: "מי שמתנהג כמו קלגס שלא יצפה שאחרי זה ילטפו אותו".

פדרמן אמר בשבוע שעבר לוואלה! חדשות אמר כי "במישור המשפטי אני מתכוון לפנות לבית הדין לפשעי מלחמה ולתבוע את כל המעורבים בפוגרום הזה, החל מהשוטר הקטן ועד שר הביטחון. כמובן שאנחנו נמשיך ביתר שאת להחזיר את החווה לקדמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully