וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים נגד קיצוץ בתקני רכזי הביטחון

יהושע בריינר

1.12.2008 / 13:00

צה"ל הודיע כי בכוונתו לקצץ תקנים של 14 רכזי ביטחון ברחבי הגדה לטובת העברת כספים לעוטף עזה. מועצת יש"ע: "הפקרות"

במועצת יש"ע הביעו היום (שני) זעם רב בעקבות הודעת צה"ל על ההחלטה לקצץ ב-14 תקנים של רכזי ביטחון באזור יהודה ושומרון לטובת העברת הכספים ליישובי עוטף עזה החל מהחודש הבא. הקיצוץ צפוי לחול על כל המועצות האיזוריות והמקומיות ביהודה ושומרון, כאשר בפועל יישאר רק רכז ביטחון בודד בחלק מהמועצות, ללא סיירי שדות שתפקידם להתריע על פרצות בגדר ועל פגיעה בשטחים חלקאיים.

ההחלטה על הקיצוץ התקבלה בעקבות הערכות מצב שקיימו במערכת הביטחון, לפיהן יש צורך בתגבור רכזי הביטחון ביישובי עוטף עזה, אולם בשל מחסור תקציבי הוחלט לקצץ ביהודה ושומרון, ולהעביר את התקציבים לטובת ביטחון היישובים בדרום.

"האם הביטחון שלנו שווה פחות מהביטחון של יישובי עוטף עזה?", אמר מנכ"ל מועצת יש"ע פנחס ולרשטיין, "גם את האדם הבודד שתפקידו היה לדאוג לביטחון מסביב למועצות קיצצו לנו. זו הפקרות של ממש". גם יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ אורי אריאל זעם על ההחלטה ופנה לשר הביטחון אהוד ברק בדרישה לבטלה.

"אל תעשו זאת בעת הזאת", אמר אריאל, "זה לא צודק, לא חכם ולא תורם לביטחון. אל תקצצו למי שנמצאים בקו החזית באופן קבוע אנחנו עלולים לשלם על זה מחיר יקר. לא מחיר כלכלי, אלא מחיר בחיי אדם. אם יימשכו ההחלטות הבלתי אחראיות האלה, המצב יכול להידרדר מאוד מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully