וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "פיתחנו טיל אוויר-אוויר חדש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.12.2008 / 11:15

לפי חיל האוויר האירני, הטיל מגיע לטווח של 40 ק"מ והצבא מתכוון להגדילו ל-100 ק"מ. בתכנון גם מטוס חמקן בדגם מוקטן

מפקד חיל האוויר האירני, חסן שאה ספי, הודיע היום (שני) כי ארצו הצליחה לפתח טיל אוויר-אוויר חדיש המסוגל להגיע לטווח של 40 קילומטר. לדבריו, בכוונת צבא אירן לפתח את הטיל כך שיגיע לטווח של 100 קילומטר. שאה ספי הוסיף כי הטיל החדש, שפותח על ידי מומחים אירנים, נוסה כבר במהלך תמרונים של צבא אירן בצפון מערב המדינה.

שאה ספי, המצוטט בסוכנות הידיעות האירנית "פארס", אמר עוד כי ארצו סיימה לתכנן מטוס חמקן חדש וכעת המומחים האירנים עוסקים בבניית דגם מוקטן שלו. מפקד חיל האוויר הביע תקווה כי לאחר מספר ניסויים, יהיה ניתן לעבור לשלב ייצור המטוס.

הטלוויזיה הממלכתית של אירן דיווחה לפני כשבוע כי המדינה ביצעה בהצלחה ניסוי ברקטת חלל בשם "קאבוש 2". לפני כחודש ערכה אירן ניסוי בדור חדש של טילי קרקע-קרקע. לא נמסרו פרטים נוספים על הניסוי. בחודש אוגוסט האחרון הודיעה אירן כי שיגרה לוויין דמה לחלל באמצעות רקטה שפותחה במדינה. גורמים בארה"ב מסרו בתגובה כי הניסוי נכשל.

נשיא לבנון מישל סלימאן ביקש במהלך ביקורו באירן לספק לצבא לבנון נשק בינוני. כך דווח ביום חמישי שעבר. מקור ממשלתי לבנוני מסר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי סלימאן מעוניין להעביר את התמיכה האירנית מחיזבאללה לצבא לבנון. בדומה, העיתון "אל-חיאת" דיווח כי אירן הודיעה לסלימאן שבכוונתה לספק נשק ללבנון. המקור אישר לעיתון כי אירן הביעה הסכמה להעביר נשק הגנתי ללבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully