וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בהודו: 5 מחבלים הצליחו להימלט

עידן דורנר

1.12.2008 / 12:48

על ספינת הדיג שהובילה את המחבלים לחוף במומביי, נמצא ציוד ל-15 אנשים. עד כה נתפסו רק 10. רייס: על פקיסטן לשתף פעולה בחקירה

גורמים בהודו הביעו היום (שני) חשש כי ייתכן שחמישה מחבלים חמושים ממתקפת הטרור במומביי הצליחו להימלט מכוחות הביטחון, והם עשויים להוציא לפועל מתקפה נוספת. לפי הדיווח הרשמי של כוחות הביטחון בהודו, במתקפה לקחו חלק עשרה מחבלים בלבד - מתוכם תשעה נהרגו ואחד נתפס בחיים. עם זאת, על ספינת הדיג שהובילה את המחבלים לחוף במומביי, נמצא ציוד ל-15 אנשים. גורם במשטרה המקומית אמר כי "נמצאו 15 מעילים ואפילו 15 מברשות שיניים. ייתכן שיותר אנשים היו מעורבים במתקפה ממה שהיה נדמה לנו בתחילה".

מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס קראה היום לפקיסטן לשתף פעולה במציאת מתכנני הפיגוע. "אני לא רוצה להסיק מסקנות בעצמי, אבל אני חושבת שהגיע הזמן לשקיפות ושיתוף פעולה מלא ומוחלט. זה מה שאנו מצפים מפקיסטן".

רייס אמרה את הדברים לאחר שמוקדם יותר היום טען סגן שר הפנים ההודי שאקיל אחמד כי כל המחבלים שהיו מעורבים במתקפת הטרור במומביי הגיעו מפקיסטן לדבריו, "אנו לא טוענים כי הפעולה נתמכה על ידי הממשל הפקיסטני, אך אדמת המדינה משמשת כר פורה לפעילות אנטי-הודית. המחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון ההודים היו ממוצא פקיסטני".

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש החליט לשלוח את מזכירת המדינה קונדוליזה רייס לניו דלהי ביום רביעי, לאות סולידריות. בין ההרוגים היו שישה אזרחים אמריקאים. הדובר של רייס אמר כי "רייס ובוש רוצים להביע את תנחומי הממשל האמריקאי ישירות לממשל ולעם ההודי. הביקור נועד להפגין את המחוייבות של ארה"ב לעמוד לצד העם ההודי וכדי לשתף פעולה בהבאת האחראים לדין".

בתוך כך, השר הממונה על מדינת מהארשטרה, בה ממוקמת מומביי, הציע להגיש את התפטרותו לאור הביקורת הרבה שהושמעה על ניהול המתקפה. אתמול התפטרו מתפקידם שר הפנים והיועץ לביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully