וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מונעת מבצע בעזה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.12.2008 / 10:21

העיתון "אל חייאת": גורמים רשמיים במצרים פנו לישראל ולחמאס בדרישה לשמור על הסכם הרגיעה. "ישראל לא תצא למבצע בעזה"

גורמים רשמיים במצרים דיברו שלשום עם בכירים בישראל ובחמאס וקראה להם למלא אחר הסכם הרגיעה ולא להסלים את האלימות. כך מסרו (שני) מקורות מצרים המוגדרים "מהימנים" לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. "ביקשנו מישראל לא להסלים את צעדיה ברצועה וביקשנו מהזרוע הצבאית של חמאס לשמור על השקט ולא לירות רקטות", הוסיפו.

המקורות העריכו עוד כי ישראל אינה מתכוונת לערוך מבצע צבאי נרחב ברצועת עזה. "לישראל יש שיקולים משלה. אפשר להעריך שהיא לא תערוך מבצע ברצועה שעלול לעלות באבידות בנפש", אמרו. יחד עם זאת, הוסיפו כי ייתכן שישראל תפעל באופן ממוקד בעזה כדי להשיג נקודות זכות בדעת הקהל הישראלית לקראת הבחירות.

בתוך כך, מקורות ערבים בקהיר מתחו ביקורת על דבריו של שר החוץ הסורי וואליד מועלם בכנס שרי החוץ הערבים שנערך בשבוע שעבר בקהיר, בהם פקפק בלגיטימיות של יו"ר הרשות אבו מאזן והביע צער על היעדרו של נציג חמאס בכינוס. המקורות אמרו כי מדובר בהתערבות פסולה של סוריה בענייניה הפנימיים של הרשות הפלסטינית.

במקביל, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי לאור חילופי הדברים הקשים בין המשלחות המצרית והסורית לכנס, שוררת כעת מתיחות חריפה בין סוריה למצרים. לפי העיתון, בדמשק מאשימים את קהיר בהדלפת דבריו של מועלם בכנס לכלי התקשורת ולאור זאת זימנו להתייעצות את שגריר סוריה בקהיר, יוסוף אחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully