וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: אין עוד ישראלים נעדרים בהודו

גילי גוראל ועידן דורנר

1.12.2008 / 11:15

נוצר קשר עם הישראלי האחרון שנעדר בהודו. משלחת רשמית של ישראל נחתה הבוקר במומביי והחלה לזהות את גופות הישראלים

משרד החוץ הודיע הבוקר (שני) כי הישראלי האחרון שנעדר בהודו לאחר סדרת הפיגועים במומביי יצר קשר עם בני משפחתו. לדברי המשרד, אין עוד ישראלים נעדרים במדינה. יוסי לוי, דובר המשרד, אמר לוואלה! חדשות כי "כי העובדה שהנעדר האחרון אותר בשלום מאפשר לנו אנחת רווחה קטנה בימים קשים שכאלו". ככל הנראה, הישראלי לא היה מודע להיקף ההתרחשויות במומביי. מטוס של חיל האוויר ועליו צוות של המחלקה לזיהוי פלילי, נציגי הרבנות ונציגי צה"ל נחת הבוקר בהודו, כדי לסייע בזיהוי גופות הישראלים שנרצחו במתקפת הטרור במומביי, ולהחזירן ארצה.

אנשי המשלחת השתתפו יחד עם השגריר הישראלי בהודו בטקס לזכר ההרוגים. סגן דובר משרד החוץ, ליאור חייט, שחבר במשלחת אמר בראיון לגלי צה"ל כי "היעד המרכזי הוא להביא את הגופות לקבורה בארץ". לדבריו, "אני מעריך כי כבר הערב נחזיר את הגופות לארץ".

במתקפת הטרור במומביי נהרגו תשעה יהודים, מתוכם כנראה שבעה ישראלים. עד כה זוהו שש מתוך הגופות שנמצאו בבית חב"ד בעיר, ופורסמו שמותיהם של חמישה מההרוגים: יוכבד אורפז (כבת 60), הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה, בן-ציון קורמן מבת ים ולייבוש טייטלבוים, אזרח ארצות הברית.

עצרות אבל ברחבי המדינה

למעלה מ-2,000 תושבי מומביי יצאו אמש לרחובות לזכר קורבנות מתקפת הטרור בעיר. התושבים נשאו נרות והלכו לאורך הטיילת המפורסמת של העיר "מרין דרייב". בימים הקרובים מתוכננות עצרות אבל נוספות ברחבי הודו.

בתחילה טענה המשטרה המקומית כי מספר ההרוגים בפיגוע המושלב עומד על 195 בני אדם, אך היא הורידה את המספר הבוקר ל-174 ו-239 פצועים. סגן מושל מדינת מהרשטרה, בה שוכנת מומביי, אמר במסיבת עיתונאים כי מחקירת מתקפת הטרור, כי גורמי הטרור תכננו להרוג 5,000 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully