וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האיידס הבינלאומי: 33 מיליון נשאי HIV

נעמה טלמור

1.12.2008 / 0:07

בישראל חיים יותר מ-4,000 חולים ונשאים, ועל פי הערכות, עוד כ-1,700 נשאים אינם רשומים. קמפיין חדש יעורר את המודעות למחלה

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי לשנת 2007 חיים בעולם כ-33 מיליון איש עם נגיף ה-HIV. בשנת 2007 נדבקו באיידס כ-2.7 מליון איש ונפטרו מהמחלה כ-2 מיליון איש. משנת 1981 ועד לסוף שנת 2007 התגלו בישראל למעלה מ-5,300 מקרים חדשים של נשאי HIV וחולי איידס. על פי נתוני משרד הבריאות, במהלך התקופה הזו מתו בארץ כ-1,100 חולים. נכון לסוף שנת 2007 רשומים במשרד הבריאות 4,239 אנשים החיים עם נגיף האיידס בישראל, אך למרות הנתון הרשמי, במשרד הבריאות מעריכים כי בישראל ישנם עוד למעלה מ-1,700 חולים או נשאים נוספים שאינם רשומים.

"בדיקות דם לגילוי נגיף ה-HIV מבוצעות חינם לכל דורש במרפאות קהילתיות ובמרכזי האיידס”, מדגישים במחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות. "בנוסף, בישראל פועלים שבעה מרכזים לאבחון, ייעוץ וטיפול בנשאי HIV וחולי איידס”. ישראל נחשבת בין המתקדמות בעולם המערבי בסל השירותים והתרופות לנשאי HIV וחולי איידס. במהלך חודש דצמבר הקרוב ישודר סרטון המלווה את הקמפיין בערוצי הטלויזיה השונים.

עלייה בשיעור הנשאים בקרב ההומואים

"בשנים האחרונות נצפתה עליה במספר המוחלט של גברים נשאי HIV וחולי איידס שדווחו על קיום יחסי מין עם גברים”, אומרים במשרד הבריאות, "על פי תוצאות סקר ידע, עמדות והתנהגות באמצעות האינטרנט, אשר הוכן על ידי משרד הבריאות בשיתוף האגודה להומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרס, הוחלט גם השנה לצאת עם האגודה בקמפיין משותף וייחודי לקהילת הגייז. הקמפיין יופעל במקומות בילוי (עם חלוקת אלפי קונדומים על ידי האגודה) ובאתרי אינטרנט של הקהילה”.

השנה יושם דגש גם על תוכנית ייחודית להחלפת מזרקים לצרכני סמים קשים. "השנה התוכנית להחלפת מזרקים שנפתחה בשנת 2006 על ידי המחלקה לשחפת ואיידס והמחלקה להתמכרויות של משרד הבריאות בשיתוף פעולה עם הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול הורחבה מתל אביב גם לערים אשדוד וירושלים, עם שיתוף פעולה נוסף השנה של קרן רש"י ושל הוועד למלחמה באיידס”, מסכמים במשרד הבריאות. "כמו כן, גדל מספר דרי הרחוב בתל אביב, המשתמשים בסמים בהזרקה, שאותרו והופנו לגורמים טיפוליים וטיפולי גמילה בקהילה”.

במהלך השבוע הקרוב יקדישו במערכת החינוך זמן ומשאבים על מנת ללמד את הילדים והנוער כיצד להתמודד עם המחלה. "במסגרת שבוע ההסברה יוקנה לתלמידים מידע אמין ועדכני בנושא האיידס - אבחון המחלה, דרכי ההתמודדות עמה והחיסיון הנלווה לטיפול”, מציינים במשרד החינוך. "כמו כן יתקיימו דיונים בדבר הפרכות מיתוסים, שמועות ואמונות שגויות, פיתוח התנהגות אחראית ונבונה אשר תמנע הידבקות במחלה, פיתוח יכולת קבלה וסובלנות כלפי נשא איידס, ונכונות לסייע ברגעי מצוקה". יש לציין כי התוכנית תיועד לתלמידי כיתה ה' ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully