וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעשות הירואין? טוסו לשוויץ

30.11.2008 / 22:30

68% מהשווייצרים הצביעו בעד הצעה לאפשר למכורים להירואין להשיג את הסם עם מרשם רפואי. הקנביס דווקא נותר לא חוקי

ציבור הבוחרים השווייצרי תמך היום (ראשון) בהצעה לאפשר למכורים להירואין להשיג את הסם עם מרשם רפואי. ציבור השמרנים במדינה הביע זעמו על ההחלטה מחשש שזו תגרום לעלייה בשיעור הפשיעה בשוויץ. כ-68% תמכו בתוכנית המרשמים הרפואיים, אותה אישר כבר הפרלמנט, והפכו בכך ניסוי שהחל ב-1994 לעובדה קיימת.

את משאל העם יזמה דווקא מפלגת הימין "מפלגת העם השווייצי" (SVP ), שרצתה להפוך את החלטת הפרלמנט, אך לא הצליחה. לדברי תומכי התוכנית, אספקת הסם למכורים באמצעות מרשם תרחיק אותם מחיי פשע כאמצעי להשיג מימון בעבור הסם ותוריד את שיעור התמותה. המתנגדים טוענים שהתוכנית אינה מעודדת את הגמילה מהסם.

ערי שוויץ סבלו מתופעת הסמים בעיקר בשנות ה-90, אך מאז ירד שיעור הפשיעה הקשור לסמים ובריאות המכורים השתפרה על רקע תוכניות הבריאות שיישמה הממשלה. "העם אמר את דברו. שנות ה-90 חלפו והן שייכות לעבר", מסרה המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בהצהרה. המפלגה הירוקה הצטרפה אף היא לברכות.

עם זאת, מפלגת הימין התאכזבה מתוצאות משאל העם. לדבריה, החוק נכשל להשיג את היעד האמיתי - הימנעות מסמים. "החוק יעודד פשעים הקשורים סמים ויוביל להתפשטות מחדש של תופעת השימוש בסמים. עבודת המשטרה ומשרד המשפטים תהפוך לקשה יותר", אמרה בהצהרתה.

על המכורים יהיה לציית אחרי מערכת תנאים נוקשה לפני שיקבלו אישור להשתתף בתוכנית, הודיעה המועצה הפדרלית השווייצית. בתחילת 2008, כ-1,300 מכורים קיבלו מרשם רפואי להירואין מתוך 26 אלף העוברים טיפול גמילה. השאר מטופלים בתחליף מתאדון.

בתוך כך, במשאל עם נפרד דחו 63% מהשווייצרים את ההצעה להפוך לחוקי את סם הקנאביס – יוזמה בה תמכו הסוציאל-דמוקרטים והירוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully