וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגן בצמרת: בן הקצין הבכיר תקף אך שוחרר

נתיב נחמני

30.11.2008 / 18:49

נראה שהמשטרה לא ממהרת למצות את הדין עם בנו של הבכיר. היום הוא הגיע לביהמ"ש ללא אזיקים, המשטרה ביקשה שחרור ואיסור פרסום

פרסום ראשון: בנו של קצין משטרה בכיר במחוז תל אביב נעצר יחד עם חבריו בחשד לתקיפת צעיר במועדון, אך נראה שהמשטרה לא ממהרת למצות את החקירה. נציג המשטרה הופיע היום (ראשון) בבית המשפט ובפה מלא ביקש לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים ואף ביקש מהשופטת לאסור את פרסום הפרשה באופן גורף. לאור התנגדות וואלה! חדשות, הוטל על הפרשה צו איסור פרסום חלקי בלבד.

בסוף השבוע בילו בנו של הקצין וחבריו, בניהם של עורכי דין בכירים, כולם חיילים בשירות סדיר, במועדון בצפון תל אביב. במהלך המסיבה דרך בן הקצין על רגלו של מבלה אחר ובין השניים התפתח דין ודברים שהתדרדר לוויכוח. מחומרי החקירה עולה, כי הוויכוח התדרדר כשחבריהם של שני המתווכחים החלו להתגודד סביבם, אז החלה התקיפה. על פי החשד, בנו של הקצין הבכיר הרים קרש שבאמצעותו הכה בצעיר, פצע אותו וגרם לאישפוזו בבית החולים לאחר שהזדקק לשמונה תפרים בראשו. בידי החוקרים יש אף עד ראיה שטוען כי ראה את בנו של הקצין מבצע את המיוחס לו.

בתחילה נחקרה הפרשה על ידי חוקרי מרחב ירקון של מחוז תל אביב. אך כשהבינו שהנחקר הוא בנו של ניצב משנה מוערך מאוד במחוזם, ביקשו החוקרים להעביר את החקירה מידיהם, כראוי. החקירה הועברה למרחב שרון, אך נראה שלמרות העברת החקירה, הטיפול בחשוד בתקיפה החמורה יהיה שונה מזה שזוכים לו חשודים אחרים במצבו.

האינטרס האישי גבר על הציבורי

האפליה החלה עם הגעתו לבית משפט השלום בפתח תקווה. בנו של הקצין יצא מרכב המשטרה כשהוא אינו אזוק, כשאר החשודים המובאים לבית המשפט, והתהלך חופשי לאולם הדיונים. בתחילת הדיון, הגיש נציג המשטרה לשופטת דבורה עטר מסמך הסכמה אותו גיבש עם עורך דינו של החשוד, אילן אזולאי, על פיו בנו של הקצין ישוחרר למעצר בית. בנוסף, הסכים נציג המשטרה על איסור פרסום גורף על כל פרטי הפרשה, כולל קיומה - דבר שאינו בשיגרה. לרוב, אם אין מדובר בפרסום שיכול לפגוע בהמשך החקירה, נציגי המשטרה מתנגדים בכל תוקף לאיסור פרסום כלשהו בטענה שהדבר נוגד את האינטרס הציבורי. נראה שהפעם, האינטרס האישי גבר על הציבורי.

נראה שהבקשה גרמה אף להרמת גבה מצד השופטת, שכן עם הגשתה שאלה את נציג המשטרה: "האם בעקבות החקירה אתה מבקש לשחרר את החשודים?". נציג המשטרה ענה בחיוב. אם לא די בכך, על פי נהלי הארכות המעצר, גם אם החשודים מובאים לשחרור הם לא ישארו לבדם מטעמי חשש להמלטות או שיבוש הליכי החקירה, בייחוד לאור העובדה שהחשודים אינם אזוקים וכמו כן, כך מתאפשר להם לתאם גרסאות. למרות זאת, בזמן שיצא נציג המשטרה להתייעצות עם עורכי הדין, נותרו החשודים לשבת לבדם. "אני בחיים לא עושה דבר כזה", אמר נציג המשטרה לאחר מעורכי הדין, "אבל תשארו איתם", פנה לבני המשפחה.

כאמור, עם הגשת מסמך ההסכמה הובעה התנגדות מצד וואלה! חדשות ולבקשת השופטת עטר יצאו הצדדים להתייעצות על מנת לגבש הסכמה להתרת פרסום הפרשה עצמה, אך ללא זהות המעורבים בה. בנו של הבכיר דוחה את החשדות נגדו. "מרשי מכחיש בתוקף כל קשר לפרשה, מלבד העובדה שנכח במקום", מסר לוואלה! חדשות עורך דינו אילן אזולאי.

"מדובר באירוע שהתרחש באזור תל אביב", מסר בתגובה סנ"צ שלומי שגיא, דובר מחוז המרכז, "ומיד שהתברר שאחד מהחשודים הוא בן של קצין משטרה, המשרת במחוז תל אביב, תיק החקירה הועבר לטיפול משטרת פתח תקווה, זאת כמתחייב וכנהוג". בהתייחסו לסוגיית אי כבילת החשודים, הוסיף סנ"צ שגיא כי "השוטר פעל על פי חוק כבילת עצורים במקומות ציבוריים". לדבריו, בקשת איסור הפרסום בפרשה הייתה מטעם סניגורו של החשוד, "זאת מבלי שהוגשה התנגדות המשטרה - סוגייה שתבחן מבחינה מקצועית", אמר.

לפניות והערות בנושא, אנא כתבו למייל: mrnativ@hotmail.com

  • עוד באותו נושא:
  • תקיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully