וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות הועילו: הקבינט ידון במיגון הבתים

עדי שמחוביץ ויהושע בריינר

30.11.2008 / 16:57

לאחר שתושבי עזה יצאו לרחבות ודרשו להשלים את מיגון היישובים, ידון השבוע הקבינט הביטחוני בהשלמת המיגון באזור

פרקליטות המדינה הודיעה הערב (ראשון) לבג"ץ כי בכוונת ראש הממשלה אהוד אולמרט להביא לאישור הממשלה, בישיבתה בשבוע הבא, הצעה שתאפשר את השלמת המיגון ביישובי עוטף עזה. רק לפני שבועיים, כחלק מתשובת המדינה לבג"ץ בנושא מיגון הבתים ביישובי עוטף עזה, כתב אולמרט לפרקליטות המדינה, כי אם תצא לפועל תוכנית החירום הכלכלי שגיבש משרד האוצר, יואץ מיגון הבתים. המיגון ייעשה כחלק מתוכנית האוצר לפיתוח תשתיות, שכוללת השקעה של 10 מיליארד שקל.

מגישי הבג"ץ ברכו על הודעת פרקליטות המדינה. "אני מקווה שלא יעשו לנו תרגילים פוליטיים ברגע האחרון ושההחלטה תתקבל" אמר אופיר ליפשטיין, אחד ממגישי הבג"ץ. לדבריו, "חבל שהיינו צריכים ללכת בדרך הקשה ולהילחם על הזכות שלנו לחיות, אבל אנו שמחים על ההחלטה שתיתן לנו יכולה טובה יותר להתמגן". קובי בוגין שאף הוא נמנה על מגישי הבג"ץ אמר כי "באיחור של כמה שנים המדינה הגיעה למסקנה שכל אזרח בר דעת הבין קודם, שבמקום שהיא לא יכולה לתת פתרון היא צריכה למגן, זה היה ברור לכולם למעט ממשלת ישראל".

תושבי עוטף עזה עתרו לבג"ץ בדרישה להשלים את המיגון לאחר שהקבינט הביטחוני החליט שלא להקצות חצי מיליארד שקלים להרחבת המיגון של בתי התושבים ביישובי עוטף עזה, הרחוקים עד 4.7 קילומטרים מהגבול עם הרצועה. בשבועות האחרונים קיימו התושבים הפגנות סוערות במחאה על אי הנכונות למגן הבתים.

בפברואר 2008 החליטה הממשלה למגן את בתי התושבים שנמצאים עד 4.5 קילומטר מרצועת עזה, בשל החשש שמערכת "כיפת ברזל" הנמצאת בפיתוח תתן מענה רק לטווח שמעבר לכך. דיון הקבינט בנושא כונס בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה בנושא ודרשה להרחיב את החלטת הממשלה ולמגן את הבתים עד לטווח של 4.7 קילמוטרים.

הסכום שתבעו תושבי עוטף עזה בעתירתם מתווסף ל-327 מיליון שקלים שהוקצו עד כה. במשרד ראש הממשלה ציינו אז כי במסגרת השלבים הנוספים הכלולים באותה תוכנית מאושרת, יושקעו עוד מאות מיליוני שקלים במיגון בתי תושבים. "היישובים הנמצאים בין 4.5 ל-4.7 קילומטרים יזכו להגנה באמצעות מערכת "כיפת ברזל", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully