וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הביקורת על ההודים - חכמה שבדיעבד"

30.11.2008 / 13:34

בעוד קולות במערכת הפוליטית מבקרים את התנהלות השלטונות ההודים, ממהרים גורמים במשרד החוץ לשבח דווקא את דרך פעולתם

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

גורמים מדיניים הביעו היום (ראשון) אי שביעות רצון מחלק מהפרסומים המבקרים את התנהלות השלטונות ההודים בהתקפת הטרור בסוף השבוע. לדברי הגורמים, מדובר ב"חכמה שבדיעבד". דובר משרד החוץ לתקשורת ישראלית, יוסי לוי, שיבח היום את הפעולות של הממשלה ההודית בכל הנוגע לפעילותם לטובת בני הערובה שהיו בבית חב"ד.

לוי אמר לוואלה! חדשות כי "בניגוד לחלק מהפרסומים, בגורמים המקצועיים יש הערכה רבה מאוד לשיתוף פעולה טוב עם הודו ולמאמץ העליון שהם עשו למנוע פגיעה בחפים מפשע". לדבריו, "התוצאות הטרגיות של הפעולה אינן מפחיתות מהעובדה שהם עשו כל שביכולתם למנוע פגיעה מהישראלים שהיו בבית. יש אינטרסים משותפים לישראל ולהודו, והן בעלות ברית במובנים עמוקים ביותר. חובה עלינו להמשיך ולטפח את היחסים עם הודו".

"נסייע להודים"

ראש הממשלה התייחס בדבריו בישיבת הממשלה גם להתקפת הטרור הרצחנית במומביי, וסיפר כי "במסגרת המגעים שהיו לנו עם השלטונות ההודיים הבהרנו שכל מידע או סיוע נקודתי שנתבקש נשמח לתת אותו. בשום שלב לא עמדה השאלה שישראל תצטרך או תרצה לבצע דברים שבכוחה של הממשלה ההודית ויכולות הצבא המיומן והחזק שלה יכולים לבצע לבד. אני מודה לממשלת הודו על שראתה לנכון לעדכן אותנו בכל מהלך האירועים.

ראש הממשלה סיפר כי הזדעזע מהתמונות. "התמונות של הקורבנות היהודים, במיוחד המראה הנורא של הגופות בבית חב"ד עטופים בטליתות שילדם זוחל לידם ונחלץ מהתופת הנוראה הזאת. אלו תמונות מזעזעות".

לטענת אולמרט, "כנראה ששנאת יהודים ושנאת ישראל עדיין ממשיכה להיות גורם שמדרבן ומעודד את מעשי הרצח האלה". הוא לא פירט את כיצד ואיך יתבצע שיתוף הפעולה עם הודו אך אמר כי "אנחנו נפעל גם בשיתוף ממשלת הודו כדי להגן ככל האפשר על ישראלים ויהודיים רבים הנמצאים באזורים אלו והם זכאים לשהות שם בביטחון מוחלט בהתנהלות היומיומית שלהם".

פעולת טרור חריגה

שרת החוץ ציפי לבני סקרה הבוקר (ראשון) בפני הממשלה את פעילות משרד החוץ הזמן אירועי סוף השבוע במומביי. לבני אמרה כי בשלב זה, הפעולות שלנו מתמקדות במניעת נתיחת הגופות, בטיפול בזיהוי ובהטסת הגופות לקבורה בישראל".

לבני פירטה את פעולות המשרד ואמרה כי "היום בצהרים יצא מטוס מיוחד של חיל האוויר ועליו נציגי מחלקה לזיהוי פלילי, צה"ל ומשרד החוץ. המטוס מתוכנן להשיב ארצה את ארונות הקבורה של החללים שבני משפחותיהם ביקשו כי יקברו בישראל. ביממה האחרונה ובהנחייתי אנו פועלים להסדיר את הבאתה לישראל של המטפלת ההודית שלמעשה הצילה את בנם הפעוט של הרב והרבנית שנרצחו.

לבני התייחסה לאירועים הקשים ואמרה כי "הדיווחים שאנו שומעים מהודו המתייחסים לחזות הישראלית והיהודית של הנרצחים מעלה מיד אסוציאציות קשות. התיאורים על הגופות שנמצאו בבית חב"ד הם קשים מלתאר".

לדבריה, "מדובר בפעולת טרור חריגה בהיקפיה ובמאפייניה. ברמה הלאומית וברמה הבינלאומית האירוע יצר זעזוע, אך גם חידד את התובנה שמדובר בקשרים שחורגים את העניינים הפנימיים בהודו. ישראל, גם הפעם, עומדת בחזית הטרור והמאבק בטרור, ועלינו להמשיך ולגייס את העולם למאבק משותף בטרור ובטרוריסטים באשר הם. הטרור פועל נגד המערב והמערב צריך להתגייס מולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully