וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך, הפלסטינים יכריעו בגורל הרגיעה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.11.2008 / 15:02

הפלגים החמושים ייפגשו תוך שבועיים כדי לתאם עמדה אחידה על המשך הרגיעה עם ישראל. מוקדם יותר נפלו 2 קסאמים ליד שדרות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

על רקע נפילת רקטות קסאם במערב הנגב, קראה היום (ראשון) הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, לכל הארגונים הפלסטינים החמושים להיפגש עד 18 בדצמבר, מועד פקיעת הסכם הרגיעה, על מנת לגבש עמדה אחידה בנושא חידוש ההסכם עם ישראל. כך מסר דובר הזרוע הצבאית, אבו עוביידה.

במקביל, דובר הארגון פאוזי ברהום אמר כי ישראל אינה מעוניינת כלל ברגיעה. ברהום הביע ביקורת נוקבת גם על מצרים "שאינה לוחצת על ישראל למלא אחר התחייבויותיה בהסכם הרגיעה, ועל כן הפלגים הפלסטינים ידונו ויקבלו החלטה אחידה וברורה בנושא".

מוקדם יותר נפלו שתי רקטות קסאם באזור שדרות. האחת נפלה בין שתי שכונות מגורים בעיר בשטח פתוח, והשנייה בשטח פתוח מחוץ לעיר. אישה אחת הוגדרה כנפגעת חרדה. קודם לכן נורו מספר פצצות מרגמה באזור דרום רצועת עזה. גם מאירוע זה לא נמסר על נפגעים או נזק.

אורלי, תושבת השכונה סיפרה: "שמענו בום חזק מאוד. למזלי לא היינו בבית כי אחרת לא היה לנו איפה להסתתר. עכשיו כשאני רואה את הרקטה במרחק של 20 מטר מהבית אני חושבת שהיה לנו נס גדול מאוד".

קב"ט שדרות, יהודה בן ממן, אמר בתגובה לאירוע כי "הרקטות מעולם לא הפסיקו ליפול באזור, גם בתקופת הרגיעה, רק שבזמן האחרון מספרן רב יותר. למזלנו מופעלת כאן כריזת צבע אדום בכל פעם שמזוהה ירי, מה שמאפשר לתושבים לתפוס מחסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully