וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לחקור עמותה שקראה לסרב פקודה

עדי שמחוביץ

30.11.2008 / 12:25

העמותה ערכה כנס הצדעה לחיילים שסירבו לפנות השוק הסיטונאי בחברון באוגוסט. קראה גם לחיילים לסרב לפנות את בית המריבה

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, פנה היום (ראשון למשטרה בבקשה לפתוח בחקירה נגד עמותת "המטה להצלת העם והארץ" שארגנה כנס הצדעה לחיילים שסירבו לפקודה לפינוי השוק הסיטונאי בחברון באוגוסט האחרון. במהלך הכנס חולקו פרסים כספיים לחיילים. העמותה תיחקר בחשד לביצוע עבירה של הסתה להשתמטות והסתה לאי ציות.

בנוסף, התבקשה המשטרה לחקור גם את אנשי העמותה בנוגע לכרוז שהופץ באינטרנט מטעמה ובו הודיעה כי כל חייל שיסרב להשתתף בפינוי הבית המריבה (המכונה בכרוז "בית השלום בחברון") יקבל פיצוי של אלפי שקלים.

בין השאר, נכתב בכרוב: "אנו מתחננים בפני חיילי ישראל, שנשבעו על ספר התנ"ך בכותל המערבי, להיות נאמנים לעם ישראל ולמולדת, שלא לחבור אל האויב, אלא לסרב פקודה, ולסייע בידי אנשי חברון שלא יגזלו מהם את רכושם... אנו מזכירים לכוחות הביטחון, את האירוע הנפלא, בו הענקנו להורי החיילים שנכחו בו, סך אלף שקלים עבור כל לילה של ישיבה בכלא, בעוון סירוב פקודה בפינוי משפחות בחברון. נקווה שלא נזדקק לזה שוב בימים הקרובים, אבל אם הנסיבות יכריחו זאת, נחזור שוב על המצווה בעזרת ה' ובישועתו".

באוגוסט האחרון הורה צה"ל לשתי משפחות יהודיות שפלשו לבתים בשוק הסיטונאי בחברון לעזוב את בתיהם. בעקבות ההוראה, הגיעו מאות מתנחלים למתחם השוק וסרבו להתפנות. לבסוף, פונו המתנחלים הכוח אך 30 חיילים סירבו לקחת חלק בפינוי. הם נשפטו ונדונו לעד 28 ימי מחבוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully