וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במתיחות בין הודו לפקיסטן

עידן דורנר

30.11.2008 / 10:28

פקיסטן מאיימת להעביר את כל חייליה הנלחמים בטליבן לגבול עם הודו, בעקבות האשמותיה כי "גורמים בפקיסטן" אחראים למתקפה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות אילן שניג)

המתיחות בין שתי היריבות הוותיקות הודו ופקיסטן בשיאה הבוקר (ראשון), לאחר שהרשויות בהודו החלו בפינוי ההריסות ממתקפת הטרור במומביי והחלו בחקירת המחבל ממוצא פקיסטני שנתפס. בכיר במערכת הביטחון של פקיסטן הזהיר כי ארצו תסיג את חייליה הנלחמים בקיצונים איסלמיים בגבול עם אפגניסטן, במידה שהודו תעביר כוחות נוספים לגבולה עם פקיסטן, כפי שעשתה לאחר הפיגוע בפרלמנט ההודי בשנת 2001, שבוצע על ידי חמושים פקיסטנים. הודו כבר הודיעה כי היא מעלה את הכוננות בכל גבולותיה ל"רמת מלחמה".

לדברי אותו בכיר, 48 השעות הבאות הן קריטיות עבור שתי המדינות, בעלות הנשק הגרעיני, שלחמו ביניהן בשלוש מלחמות מאז שקיבלו את עצמאותן מבריטניה בשנת 1947, וכמעט ויצאו למלחמה רביעית לאחר הפיגועים בפרלמנט ההודי. "אם יקרה משהו בחזית הזאת, המלחמה בטרור לא תעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר הבכיר הפקיסטני בתדרוך לעיתונאים. "נעביר את כל כוחותינו מהגבול המערבי (עם אפגניסטן). לא נשאיר שם דבר".

ככל הנראה האיום שלו נועד לעודד את ארה"ב ואת בעלות בריתה למתן את תגובת הודו למתקפת הטרור, שהאשימה "גורמים בפקיסטן" באחריות לה. הודו כנראה מתייחסת לארגון הפקיסטני לשקר-א-טייבא.

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש התחייב לסייע להודו, הנחשבת לבעלת ברית קרובה לוושינגטון. עם זאת, יש לה גם קשרים הדוקים עם פקיסטן, המדינה המוסלמית העיקרית שמשתפת פעולה עם ארה"ב במלחמתה בטרור האיסלמי העולמי.

30 גופות בחדר אחד

צבא פקיסטן מעורב כעת במבצע הצבאי הגדול ביותר שלו נגד אל קאעדה וכוחות טאליבן בגבול עם אפגניסטן. ארה"ב מאמינה שמנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן מסתתר באזור.

הקואליציה בהודו, המונהגת על ידי מפלגת הקונגרס, נמצאת תחת לחץ פוליטי עצום להגיב בתקיפות למתקפת הטרור במומביי, על מנת למנוע לא להיתפס כמי שנוהגת ברכות עם הטרור, לקראת הבחירות הארציות הצפויות להיערך בחודש מאי.
היום ייפגשו נציגי כל מפלגות הקואליציה, על מנת לדון בהשלכות המתקפה כדי להשיב לביקורת שנמתחה על הקואליציה לאחר המתקפה, בעיקר סביב השאלה מדוע לקח לכוחות הקומנדו שבע שעות להגיע למומביי. הטענה העיקרית היא שאין כוחות קומנדו במומביי, כיוון שכולם מוצבים בניו דלהי. שר הפנים ההודי שיבראג' פאטיל התפטר הבוקר מתפקידו, לאור תוצאות המתקפה. גם היועץ לביטחון לאומי לקח אחריות והגיש את התפטרותו..

בתוך כך, ישנה מחלוקת סביב תוצאות המתקפה הקטלנית. בתחילה טענה המשטרה המקומית כי מספר ההרוגים עומד על 195 בני אדם, אך היא הורידה את המספר הבוקר ל-174 ו-239 פצועים.

כוחות הביטחון ההודיים המשיכו לסרוק הבוקר את מלון "הטאג' מאהל", בחיפוש אחר מטענים שלא התפוצצו ואחר גופות שעדיין לא אותרו. סמוך לבריכת המלון נמצאו מספר רימונים שלא התפוצצו. כוחות הביטחון מצאו באחד החדרים 30 גופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully