וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בתאילנד: 50 נפצעו מפיצוץ רימון

30.11.2008 / 8:47

הרימון הושלך לעבר משרד ראש הממשלה, בו מתבצרים מתנגדי הממשלה מאז אוגוסט. תומכיה מתכננים היום הפגנת תמיכה ענקית

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו :גדי וינסטוק)

חמישים מפגינים, ממתנגדי הממשלה, נפצעו מפיצוץ רימון הלילה (ראשון) בבנגקוק, בירת תאילנד. הפיצוץ אירע בחצות במשרד ראש הממשלה שנתפס עוד באוגוסט על ידי מפגיני "האיחוד העממי לדמוקרטיה" במטרה להפיל את הממשלה.

המפגינים עדיין מחופרים בתוך שני שדות התעופה של הבירה. הדבר הותיר בתאילנד אלפי תיירים נצורים, עצר את הייצוא כמעט לחלוטין ומאיים על הצמיחה הכלכלית של המדינה. בימים האחרונים הממשלה מניידת תיירים לשדה תעופה חלופי, שנמצא כ-150 ק"מ מבנגקוק, אבל הבלבול והעיכובים הם רבים. לדברי סגן ראש הממשלה אולרן צ'אפראבאט, "יתכן ויעבור חודש עד שכל התיירים יוטסו לביתם".

ראש הממשלה סומצ'אי וונגסוואט הכריז על מצב חירום בשדות התעופה ונתן למשטרה אישור להוציא את המפגינים בכוח. אלא שהמפגינים תקפו את השוטרים בשבת בלילה והרחיקו אותם מהמרכזי מבין שני השדות, שדה התעופה הבינלאומי סובארנאבומי.

המפגינים דורשים מראש הממשלה להתפטר בטענה שהוא אינו משמש אלא ככיסוי לגיסו, מנהיג תאילנד לשעבר תקסין שינאוואטרה, שהודח על ידי הצבא ב-2006 ונמצא מאז בגלות. שינאוואטרה עדיין זוכה לאהדה רבה בקרב עניי תאילנד והארגון "האיחוד הדמוקרטי נגד דיקטטורה", שתומך בו, מתכנן הפגנת תמיכה בממשלה שתיערך היום אחר הצהריים במרכז בנגקוק ובה אמורים להשתתף, לדברי גורמים בארגון, כ-100 אלף איש.

בתוך כך, בית המשפט החוקתי של המדינה יסיים בימים הקרובים, במהירות לא אופיינית, את הטיפול בתביעה של זיוף בחירות. ההערכות הן שהכרעתו של בית המשפט תוביל לפירוק מפלגתו של ראש הממשלה המכהן, סומצ'אי, ושתי מפלגות נוספות בקואליציה. תומכי הממשלה טוענים, מצד שני, שבית המשפט מוטה ושלמעשה מדובר בהפיכה שמתנהלת באצטלה של משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully